Vårtecken - Blommig Fredag

Äntligen blev det en sån där underbar trädgårdsdag när vi kunde vara ute och det kändes varmt. När jag fick städa undan vintern från verandan, kratta löv, rensa lite i rabatter till och med elda lite. Spana in krokusarna som blommar!
H filar på det sista på jordkällaren innan vi kan pusta, fylla på det sista med jorden och sätta in dörren. F som passar på att köra parcour! 


Fylla på ny jord i rabatten, finns det något mer tillfredsställande? Det blir så fint, så rent! och hälsa på alla gamla vänner som är på väg upp.


Kratta mer löv och ta fram trädgårdsstolar och njuta lite mer av krokusarna!


Och få ännu mer hjälp med att beskära rosor! Älskar när F kommer med ut och trädgårderar. Det har blivit lite av en tradition, ska nog gräva fram bilder från varje år. 


Idag ligger det snö i trädgården men jag vet att den försvinner under dagen och i helgen blir det fint igen! Ha en underbar fredag alla härliga trädgårdsmänniskor!


Nästa fredag blir temat i Blommig Fredag - Fröer eller vårplantor jag inte kan vara utan!



Kommentarer

Det är så härligt när de där färgklickarna till vårblommor poppar upp. Rena rama glädjespridarna. Energin återkommer. Att fylla på med ny jord ger också en kick. Har klippt bort lite dött på några rosor och börjat kolla hur mycket som ska bort när jag sätter igång på riktigt.
Kul med en riktig jordkällare!
Trevlig helg!
/Anette
Veronica sa…
En härlig tid vi har framför oss!
ÄNTLIGEN!

Det känns skönt att få ta fram verktygen och rensa och framförallt räfsa :)

Kram
Maggan sa…
Vi befinner oss i just nu en härlig tid när vi har allting framför oss av underbara trädgårdsdagar.Ha det gott/Margareta
Gunilla sa…
Så härliga bilder.
Jag blir riktigt glad för nu har vi en fantastiskt fin tid framför oss.

Trevlig helg
Carina sa…
Snygg förändring av bloggen tycker jag. Sånt kan man fundera på under en lång vinter. Här får jag bra med regn och det är jag glad för just nu. Hoppas ni slipper fler snöfall nu.

Kram, Carina
Anonym sa…
Visst är det härligt med sådana vardagar och inte minst att få hjälp i trädgården! :) Lite avis på er jordkällare, hade gärna haft en sådan men klarar mig med mörka fågelhuset som håller frostfritt.
Trevlig helg!
Kram Kristina
P.s. Nya utseendet på bloggen fungerar inte i mobil. Jag får förstora och böka för att både kunna lägga in länk och skriva kommentar.
Visst är det skönt att få städa undan i rabatterna, det är ett säkert vårtecken det! Nu har vi en massa härligt att se fram emot!

Hoppas du får en trevlig helg!
Gunilla
Drömgården sa…
Ja det var så härligt ute igår!
Vi har en del snö i trädgården ännu, men mestadels is, så det är bara köksträdgården som gäller för mig ännu. Men nu händer det!
Vi fick också snö inatt... en hel del faktiskt.
/Kitty
Anita sa…
Avundas dig din jordkällare. Kul att den nästan är klar nu. Tänk så mycket glädje och nytta du kommer att ha av den. Vi går mot en härlig tid nu även om det kom lite snö inatt. Men det tar nog inte lång tid förrän den har försvunnit.

Ha en fin helg!

Kram Anita
Maribel sa…
Så trevligt att ha en liten medhjälpare i trädgården.
Ha en skön helg /Marika
Det är den absolut bästa tiden just nu. ALLT det vackra och fina ligger framför oss, underbart!
KRAM
Susie
Inger sa…
En jordkällare är guld värd, vi har en liten matkällare med nedgång från verandan som jag utnyttjar till max.
Kram
Villrose sa…
Ja, det er virkelig godt, rent og fint når man har fylt på ny jord :)
God helg!
Den där jordkällaren alltså, kanon!
Anni sa…
Så knepigt det blev att hitta rätt med din nya layout. Nu sitter jag äntligen vid datorn och kan kommentera.
Vilket arbete med jordkällaren, det ser spännande ut. Vad kommer du att förvara där inne? Trädgårdens skördar, eller annat?
Så skönt att snön inte stannar, men så ruggigt det är med regnet nu. Tur att prognosen visar på varmare väder igen.
Lotta sa…
En jordkällare att drömma om! Ha en fortsatt härlig helg
Kram Lotta
Vår bästa tid är nu, är nu, är nu :)
Du förmedlar en härlig vårkänsla! Här är det fortfarande vinter, men snart kommer vi ikapp med stormsteg, hoppas jag.
Ha en skön söndag!
Jannibele sa…
Herlige vårtegn og sånn en stilig jordkjeller. Den blir super. Sjarmerende sønn du har og så god som hjelper til i hagen.
Alt godt.
Hilsen Jannicke
Merja sa…
Vilket bygge ni gjort med jordkällaren. Ni kommer säkert att få mycket glädje av den!
Så härligt att få hjälp av barnen i trädgården. Kanske kan det föda ett frö för framtida intresse:)
Ha det gott!
Jag skrev inte det sist, glömde det av någon anledning - men vilken otroligt härlig jordkällare ni har byggt! Eller kanske "håller på att bygga" för det dröjer väl ett tag innan den är helt klar!?
Är det ett färdigt "kit" eller byggs den efter någons ritning? Nyfiken för min gubbe har alltid önskat sig en sådan. Fast numera har plats är vi ju bara två "gamlingar", som visserligen äter vansinnigt mycket grönsaker och har plats för att odla sådana och t.o.m. växthus, men orken för att odla en massa har kommit av sig. Fast man kan ju köpa i gårdsbutikerna runt om men det är inte riktigt amma sak!
KRAM
Susie
UplayOnline sa…
En jordkällare att drömma om! Ha en fortsatt härlig helg


เกย์ไทย
Awesome and interesting article. Great things you've always shared with us. Thanks. Just continue composing this type of post.

Populära inlägg