Vinterträdgård - Blommig Fredag


 Ja, det är inte favoritperioden i trädgården. Vintern och snön som nu har kommit. Kallt som attan var det idag när jag gick runt och fotade lite. Katterna följde mina fotspår och ville inte gå på snön i onödan.

Men visst kan det också vara vackert! Snögubbarna som vi hann göra när det var plusgrader för ett par dagar sen. Urnor och stolar som inte tagits in och som nu fått ett täcke.



Man kan även använda vinterträdgården som studio, som häromdagen när en kompis kom förbi. Hon är gravid och jag har alltid velat testa att fota porträtt vid gungan och leka lite med mina nya blixtar. Lätt snöfall kom som på beställning.



Men nu står tre snögubbar och ljuslyktan där istället och får mig att längta till våren.



Nej, nu får det räcka med snö för den här gången! 


Nästa tema för Blommig Fredag - Sommardrömmar!

Kommentarer

Gunilla sa…
Härliga bilder.

Önskar dig en riktigt fin Fredag och en Trevlig helg
Martas rike sa…
Fantastiskt fin bild på din kompis!
Jag får lust att öva fota i mörker när jag tittar på din sista bild, kanske snön underlättar lite? Fast det får bli lite mildare först.
Hälsar
Marta
Hans sa…
Fantastiskt fina bilder du visar, bilden på din kompis i gungan har ett magiskt skimmer.

Trevlig helg!
Fint ljus i alla dina bilder men just i bilden på din kompis är ljuset magiskt. Vackert!
Fin fredag! / Birgitta
Anita sa…
Visst kan trädgården fungera som en fotostudie. Din bild på din kompis är fantastisk! Härliga motiv går att hitta överallt. Bilden på din katt som undrar vad det är för vitt på marken och bilden på stolen som väntar på sommaren, så fina.

Önskar dig en fin vinterhelg!

Kram Anita
Fint med snögubbarna! Ser att ditt snötäcke i trädgården har många fotspår liksom min. Precis när barnen blivit stora tyckte jag det var så fint med orörd puffig snö att se ut över. Det gör jag inte längre. Tycker bättre om när det finns spår av lek och liv! Visst längtar vi till våren, och så länge vi har mörkret så har jag gärna snö på marken.
Kram
Det bästa nu är att för varje dag som går är vi en dag närmare våren. Vackert ändå med det vita täcket, bara det väl kommit ner. Tacksam för skyddet nu vid -22.
/Anette
Ruben sa…
Er fina ek, den är ju GULD!!!

Ha det gott!
/Ruben
Merja sa…
Visst blir det fint med en snötäckt trädgård. Fin bild på din kompis!
Trevlig helg!
Lotta sa…
Din porträttbild är bara för vacker! Måste vara lycka att få en sån bild på sin gravidmage! Mysigt med snögubbar. Ha en skön vinterhelg! /Lotta
Lotta sa…
Fantastiskt fina bilder. Jag hade gett mycket för en sån gravidbild och den sista bilden får mig att sakna gatlyktor här ute.
Ha en härlig helg /Lotta
Anni sa…
Vilken fantastiskt fin bild på väninnan!
Idag blir det en fin fotodag här i trädgården, men rimfrost och sol. Synd att jag inte är hemma ...
Maggan sa…
Fina vinterbilder och fin bild på den blivande mamman den sista bilden gillar jag nog mest med snögubbar och ljuset från lyktan i bakgrunden.Ha det gott/Margareta
Herlige bilder fra vinterhagen din. Den gravide var jo bare nydelig. Ha ei flott helg. Hilsen fra Liv
Maribel sa…
Härligt med snögubbar och ljuslyktan. Fina bilder.
Ha det bra! Marika
Inger sa…
Magiskt vackra bilder. Själv gillar jag snön men inte den stränga kylan.
Kram
Vilka vackra foton. Bilden på din kompis är helt underbart. Perfekt att det kom lite snöflingor just då :)
Önskar dig en skön helg!
lavendia sa…
Det syns att du kan det där med att fotografera. Ovanlig och fin bild på den garvida i gungan.
Vintern är inte min favorit heller, men rasande vackert kan det vara. / Britt
Så vackra bilder, i synnerhet porträttet är hel otroligt fint. Ha en fin helg. Carita
Fantastiskt fin bild på din kompis på gungan! Och härliga bilder för övrigt också :)
Ha en fin helg!
/Gunilla
Vilken magisk bild, med kvinnan i gungan!

Trevlig helg!
Gunilla
Laila sa…
Inte min årstid heller! Det gäller att härda ut.
Det jag fastnar för i porträttet med gungan - är hennes klädsel! En sån där mjuk grå långklänning skulle jag också vilja svepa in mig i när jag måste ta närkontakt med vintern!
Kram/Laila
Vilka underbara bilder! En jättefin bild på den gravida tjejen! Och kissen! <3
Marit sa…
Vakre vinterbilder, og nydelig bilde av hun som er gravid :)

Klem, Marit
Jättefina vinterbilder! Och så fin din väninna blev i gungan...
Vilken fantastisk bild du tagit på din väninna! Underbart vackert med de gråa draperingarna över hennes rundade mage. Och så de singlande snöflingor. Så poetiskt.

Hejsningar
Kristina
Min katta är likadan, håller sig helst inomhus under den kallaste tiden och går där det är minst snö. Fina snögubbar ni har gjort, det är riktigt roligt tycker jag!
Väldigt fin bild också på din gravida vän. Ser lite ut som en älva!
Önskar dig en skön helg!
Katarina
Önskar jag hade en lika fin bild på mig själv från någon av graviditeterna. Fast jag är inte säker på att jag hade haft samma älvlika skimmer över mig :-) Fantastiskt vacker bild, hursomhelst! Vi har snö till och med här i Skåne, och eftersom det ändå är långt till våren så har jag inte tröttnat på snön - bättre än slask som är det vi brukar få!
Kram Elin
Vilken fin bild på din väninna!
Trevlig helg
Milla
Vilken fin bild på din väninna!
Trevlig helg
Milla
Så vackra bilder, en gunga så fint!
Ser så idylliskt ut!
Ha det gott, kram Ewa :)
Fin ljussättning vid gungan och snögubbarna urcharmiga.
Allt gott
Anette
Vackra vinterbilder!
Trevlig helg!
Titti
Oj så fina bilder! Vintern är verkligen vacker. Om du inte redan bestämt alla kommande teman kanske man kan få önska fler vinter teman? Har du några tips att dela med dig av på hur man tar bättre vinterbilder?
Ha en finin helg!
Vackert vackert! O charmiga snögubbar... =o))
Allt gott!
/Katarina
Vilka vackert vintriga bilder från din trädgård! Bilden från gungan är nästan magisk! Du är en mycket begåvad fotograf! :) Kommer sent med, hoppas det ursäktas! Allt gott! MVH Mia
Sofie sa…
Otroligt fina bilder. Jag kan tycka att det är rätt härligt med snön som vi har nu istället för slasket som brukar bli:) Ha det fint!
Varma hälsningar,
Sofie

Populära inlägg