1:a advent!

Nu är tiden här! Tiden när vi tänder ljus och pyntar våra fönster och våra trädgårdar med ljus och slingor. Som jag älskar december och allt vackert! För mig är första advent starkt förknippat med blommor och amaryllisar.



I våra stora fönster i glasverandan hänger vi upp amaryllis istället för stjärnor. Så vackra de är och vilken stämning det blir. Två till tre omgångar brukar det bli innan julen är över.


Nu går snön gärna komma, tidningarna spår vargavinter och inte mig emot. Det blir ju så fint och det är inte mycket som toppar snögubben under eken.


Som vanligt har jag svårt att ta in att vi går in i december och att det är nu på söndag det är dags. Dags för adventsljusstaken! Undrar just var jag la den...

Nu tar Blommig fredag juluppehåll och kommer tillbaka 16 januari 2015 med temat - Årets trädgårdsplaner. 

Kommentarer

Gunilla sa…
Så fint med amaryllisarna det är en favorit hos mig också.

Önskar dig en riktigt GOD JUL ock ETT Gott Nytt År.

Stort Tack för alla härliga teman.

Gunilla
Meta sa…
Ja du det är inte riktigt som vanligt, Vi får kanske vänja oss med att det kommer att vara så här framöver i alla fall några år till. Amaryllis skulle jag inte kunna vara utan nu.
Ha en fin helg
Kram Meta
Ingmarie We sa…
Massor av amaryllis är bara helt underbart. Litet lagom med snö kan jag också önska mig. Ha en skön helg, den första i advent.
angie sa…
wow, so schöne dekoration!!! liebe grüße von angie aus deutschland
Merja sa…
Så fin bilder! Att hänga upp amaryllisar har jag inte provat än...får nog göra det i år:)
Önskar dig en trevlig första advent!
Så smart det var å henge opp Amaryllis i vinduet. Nydelig farge på blomstene. Riktig koselig førjulstemning :-)
Unknown sa…
Underbara foton på amaryllisarna! Det är verkligen något jag saknar från tiden med egen butik, att få packa upp de långa lådorna med snittamaryllisar, så krispiga och den där diskreta tunna doften ^^. Hoppas ni får en fin december.
Lotta sa…
Men så fint! Jag har beslutat mig för att inte köpa amaryllis i år - hur tänkte jag då, undrar jag nu....
Ha en riktigt härlig adventshelg!
Kramar
Hajan sa…
Amaryllis är verkligen fint.
Har ett par st jag med, det bliver
nog lagom till Jul de kommer.
Snön får gärna vänta ett tag till
det är lagom till jul för mig.
En riktig fin Advent önskar jag Dig.
Villrose sa…
Amaryllis er fantastiske! Liker også godt å ha riktig mange fra nå og framover. Ønsker deg en fin adventstid :-)
Lotta sa…
Så fantastiskt vackert med alla amaryllisar och visst håller jag med dig om att december är en underbar månad, älskar alla ljus,dofter och mysigt umgänge med nära och kära! Önskar dig en härlig månad och många trevliga helger tills vi återkommer i januari och än en gång Tack för att du håller Blommig fredag vid liv!!! Kramar från Lotta
Ljuvlig snögubbe och med liten lykta och allt!

Kram Anette
Tack Helena för den här säsongen! Det är så himla kul att se vad du väljer för tema och kika igenom alla sina egna bilder för att se vad som kan passa:)
Så vackra amaryllisar!
Jag klarar mig bra utan snö, tycke denna höst varit helt perfekt.
Ha en fin helg
Kram Maria
Amaryllisar vill jag gärna ha, helst andra färger än röd.
Bara lite frost på marken, hoppas vi får så det räcker till en liten snögubbe med snölykta!
Tack för höstens alla teman, hoppas på nya finurliga till våren.
Önskad dig och de dina fina helger framöver.
/Anette
Tackar för årets teman.Önskar er ett fint avslut på 2014.
Lite snö vore fint då blir det ljusare.
Ha en fin 1:a advent.
Måste vara jättevackert i era fönster!
Tack för höstens alla blommig fredag! Härlig utmaning och inspiration!
Ha en finfin helg!
//Ulrika

Eva Linnea sa…
Glad advent önskar Eva Linnea
lavendia sa…
Ljus och blommor är väl advent för de flesta. Ska det verkligen bli vargavinter??? Hu! säger jag.
Ja nu är det verkligen tid för ljus, det är mysigt att pynta och tända många ljus i kvällsmörkret. Ha en fin advent. Carita
Maggan sa…
Så fina Amaryllisar, för att inte tala om den fina snögubben den får vi hoppas får stå kvar ett bra tag till.Skönt att advent kommer nu i slutet på November.Önskar Dig en fin Adventshögtid,Jul och sedan ett gott slut på året./Margareta
Turid sa…
Nydelige amarylliser, en riktig julefavoritt. Ønsker deg ei god jul og et strålende nytt år :)
Tusen takk for at du gjør Blommig fredag.
Klem.
Marina sa…
Blommor hör absolut både advent och jul till här också. Röda cyklamen, vita hyacinter, mörkröda amaryllisar, granris... Det blir fler blommor närmre jul.

Nu saknas bara snön här :).

Kram
Så vackert med alla amaryllisar! Det är en favoritblomma här och snart börjar den första slå ut.
Tack för den här höstens fina teman. Önskar dig en riktig fin jul och ett gott nytt år!
Kram Kristina
Heisann!

Nydelige amaryllis i julerødt, bedre pynt i advent finnes ikke!
Ha en skjønn ukeslutt!
Anita sa…
Ååååh, dina vackra amaryllisar. Det är skönt med månaden som kommer ... att vi kan frossa i alla blommor som vi förknippar med jul. Och när julen är över kan vi frossa i tulpaner. Och när våren kommer kan du frossa i alla dina tulpaner i trädgården :)

Önskar dig en fin första advent!

Kram Anita
Åh vad vackert, måste köpa amaryllisar flera o hänga upp de var kul o fiiiint!
Nu ska här upp stakar och stjärnor också.
Vilken härlig snögubbe!
Trevlig första Advent och Tack för inspirationen!

Kram, kram från mig Ewa :)
Nu blev jag ännu mer julstinn när jag såg dina bilder med röda fina inslag, underbart juligt!
Ha en fin adventhelg
Kram Madde
Vilken underbar bild på snögubben, även om jag inte direkt ser fram emot en vargavinter...
Tack för i år med Blommig fredag!
Kram Gunilla
Inger Marie sa…
Lekre amaryllis!!
Og jeg foretrekker de som avskårne...så fine og pynte opp med:))
Ønsker deg en fin 1:a advent:)
Ninnis sa…
Underbara bilder som vanligt....fulla av inspiration.....=)

God Jul & Gott Nytt År

Kram Ninni
Vargavinter vill jag faktiskt inte ha i år. Bara vanlig lagom vinter.
Ohh vad fint med många amaryllisar.
ha en skön helg
Annika
Anonym sa…
Love the Amaryllus - especially the middle on the second row pic!Great celebration of advent.
Amaryllis är som ett underverk!
AnnA sa…
Hej du!
Ja, det är en del att stå i nu, men som IKEAreklamen säger...det blir jul ändå, trots att allt kanske inte blir helt enligt planerna.
Amaryllisar är underbara. Gärna vita eller strimmiga. Har inte köpt in några än, men skall.
God Jul&Gott Nytt År!
hälsningar
AnnA
Carina sa…
Tack för alla härliga teman och de vackra julröda bilderna. Hos mig har ljuset så smått återvänt och överträffar förutspått väder. Det blir en härlig söndag ute.

Ha en fin advent, en God Jul och ett härligt nytt 2015!

Kram, Carina
AnnaHelena sa…
Jättefina bilder! Längtar efter lite snö när jag ser den sista bilden...
Kram // AH
Unknown sa…
Älskade amaryllis!vad vore julen utan dem?god jul och gott nytt år

Populära inlägg