Färgsprakande Cottage!

I tisdags hade jag, mamma och F en ledig dag eftersom förskolan var stängd. Vi åkte först till Ulriksdalsträdgårdar, där jag shoppade loss på plantor, och sen vidare till Sanda Cottage, där jag fick med mig ännu fler plantor. Vilken härlig dag! 


Jag var och besökte Veronica och Stefan i slutet av juli förra året, länk till blogginlägg, så det var roligt att komma nu på försommaren för att se hur trädgården ser ut nu. Dessutom är ju dessa två hängivna trädgårdsfantaster så det har redan hänt massor i trädgården sen jag var här sist. En nyhet är den färgsprakande rabatten som Anna, Anna Vattenkanna, designade i Allt om trädgård, här kan ni läsa ett inlägg från Veronicas blogg om hur det gick till. I år är första våren med den färgsprakande rabatten som levererar från tidig vår till sen höst. En riktig färgbomb!


Kul med en rabatt som totalt exploderar i färg. Rabatten ligger så att man ser den när man går till och från huset och jag kan tänka mig att det blir en glädjekick varje gång man går till jobbet och kommer hem igen. Annars älskar jag, och kanske framför allt F, alla gångar som finns i trädgården.


Så mycket vackert att titta på! Tulpaner som påminner om pioner och Queen of Night med matchande färg på buskar. Vackert!
  

En röd tulpan som fick mig att tänka på franska kyssar! Har aldrig kysst någon fransman så jag vet inte varför franska kyssar dök upp i huvudet.


Sen älskar jag när växter blandar sig lite som de vill. Här strutbräken och silverpenningar!


Vackra stöd som är busenkla att tillverka! Man kan gå länge i den här trädgården och upptäcka nya saker hela tiden.


 När vi kom hem hade vi fullt upp att plantera allt vackert vi fått från Sanda Cottage, silverpenningar, myskmadra, plister, näva, veronica, vallmo... ja, det var ännu mer men jag måste spana in alla etiketter för att komma ihåg. Det mesta fick hamna i F´s rabatt och växa till sig innan de hamnar på rätt ställe. Här kan jag ha koll på bevattningen och bra hjälpreda har jag.


Tusen tack, Veronica och Stefan! Tack för en trevlig tur i trädgården, för gott fika och för alla underbara växter!

Kommentarer

Ååååh, så fint! Underbara färger, "Anna-rabatten" blev verkligen bra!
Och vad mysigt att du kan ha din son med dig när du gör dessa utflykter, mina är alldeles för ointresserade av trädgårdar...:-(
Kram
Elin
Ruben sa…
Det är ju som att stiga in i en sagovärld. Njuter av dina fantastiska foton!

Ha det gott!
/Ruben
Anonym sa…
Vilka härliga bilder! :) Annas rabatt är verkligen huuur snygg som helst!
Kramar!
Anita sa…
Det är helt magiskt, rena poesin. Underbara bilder på en underbara trädgård. Färgrabatten är fantastisk.

Tack för denna vitamininjektion!

Kram Anita
Härliga drömska bilder, gillar verkligen ditt bildspråk!

Kram
Inger sa…
Ja verkligen mycket fint hos Veronica och tufft pionstöd.
Kram
Jenny sa…
Så fina foton, jag gillar att se färgsprakande hos andra även om jag inte vill ha så i min egen trädgård. Jättesnyggt komponerat! Och vad roligt att få sina barn med på trädgårdsrunda, mina är så stora att de kan tvärvägra. Muta med en glass eller att det finns en katt i växthuset funkar inte längre. Och franska kyssar, vad du är rolig!

/Jenny
Instämmer med övriga kommentatorer; väldigt vackra bilder och så roligt att få se Annas fantastiska rabatt "IRL".

Ha en fortsatt fin pysselhelg.

Hälsar Eva
Veronica sa…
Tusen tack för att du kom! Jag är glad att du tyckte om Eldrabatten! Den är bara såå galen och knäpp :)

Mycket vackra bilder och jag hoppas att jag kan få några originalbilden mejlade?;)

Kram i sommarvärmen !
Merja sa…
Fantastiska bilder!!
Kul med trädgårdsbesök på agendan en ledig dag:)
Ha det gott!
Härligt med denna färgsprakande rabatt. Tack för att vi fick ett inspirerande trädgårdsbesök. Du är så duktig på att ta vackra bilder.

Populära inlägg