Ja det är våren, det är våren...

...som har kommit igen som en kär gammal vän! Visst är det underbart nu? Över allt slår knoppar ut och jag väntar med spänning på när Merrill bestämmer sig för att slå ut sina knoppar för första gången i vår trädgård.



Hyacinterna har slagit ut och tulpanerna blir större och större för varje dag.




Vallmon är stor och frodig och riddarsporrarna tuffar på trots snigelangrepp. Katsurans blad ger ett rött skimmer och Ullungrönnens gröna blad har den mest ljuvliga färg.




Det grönskar i alla rabatter och rosorna ser ut att må hur bra som helst. I år kommer Venusta Pendula att blomma för fullt!



Min pion som jag fick av Teppi sträcker på sig och jag älskar färgen på bladen.



Det här är utan tvekan en av de ljuvligaste tider på året och hur lycklig är jag inte att jag kan gå hem på lunchen och spana på Merrill för att inte missa när han beslutar sig för att öppna sin första blomma.



Nästa fredag har vi säsongens sista blommiga fredag och då är temat - Månaden Maj!


Kommentarer

Visst är det en ljuvlig tid! Just att gå där och spana efter allt nytt som sträcker på sig och öppnar sina blommor för oss att titta på och njuta av.
Önskar dig en riktigt fin helg!
Kram Kristina (som är jätteimponerad av era grävjobb, uppröjningar och fotoprojekt)
Ninnis sa…
Härlig tid som ligger framför oss....varje dag upptäcka något nytt som spirar....=)

Trevlig helg !

Kram Ninni
Veronica sa…
Att kunna gå hem på lunchen är det nog inte så många som kan, och tur är väl det!
För om jag hade kunnat gjort det så hade jag haft mycket svårt att ta mig tillbaka till jobbet!
Trots nysningar :)

Kram och trevlig helg!!
Leena sa…
Vilka härliga vårbilder! Och vilken underbar vår det har varit! Den bästa tiden på året ... Jag är så lyckligt lottad att jag jobbar hemma och även om jag ju måste jobba också så kan jag göra det med altandörren öppen och känna vårluften. Ha det gott!
Eva Linnea sa…
Du gör en ljuvlig vårbetraktelse och visar fantastiska bilder. Förstår att du sticker hem på lunchen ....
STOR kram från Eva Linnea
That last photo of the peonies emerging is so wonderful! Mine are a little past that now and beginning to show their tiny buds. So exciting!
Det är underbart nu! Jag spinner bak i trädgården så fort jag kommer hem:)
Det är nästan så jag vil dra i handbromsen, för fort går det.
Kram Maria
katerchen sa…
einfach nur SCHÖN diese Jahreszeit

einen LG vom katerchen zum Wochenende
ellan sa…
Tack för vackra vårbilder!

Jag behöver fler timmar på dygnet så att jag kan njuta av allt som händer runt omkring oss just nu.

Ha en fin helg
Ruben sa…
Din vår är helt magisk!

Ha det gott!
/Ruben
Mimmi sa…
Man kan verkligen inte få nog av naturen och trädgården så här års. Det är en fantastiskt tid.

Underbara bilder du tagit!
Härliga vårbilder, bästa tiden på året enligt mej/Carita
Mejrams! sa…
Helt magiskt vackert är det just nu. Visst är katsuran vackrast just nu när den precis har slagit ut sitt bladverk och lyser litet rött i solskenet. Din ser jättefin ut!
Jag har problem med att kommentera hos dig när jag går in via bloglovin, det går inte alls. Jag måste alltid söka upp din blogg separat, konstigt. Undrar vad det beror på. Ha en fin fredag!/Merja
Zauberpalme sa…
Lovely pictures! I especially love the last one. Happy Blooming fredag everybody!
Så fine bilder av vårens under i hagen.
Her hos oss har det vore varme dagar siste veka og det set fart i blomstringa. Men kalde netter så ein må vere forsiktig med kva ein set ut.

God helg frå Anne-Mari
Rose sa…
sehr schöne Bilder!Lg rosé
Det ser väldigt frodigt och välrensat ut i din trädgård! Härligt att din Venusta kommer igen! Här har björkarna slagit ut precis så det är bara att börja beskära rosorna! Ha en fin helg! :) Mia
Maribel sa…
Våren är fantastisk, det är så härligt med allt som växer, fina bilder. Ha en skön helg /Marika
Ja nu är en underbar tid och vilket fint vårväder vi har.
Trevlig helg!
Birgitta
AnnA sa…
Hej1
Underbara vårbilder!
NJUUT!
hälsn
AnnA
Ruggigt läcker pionbild!
Ha en fin helg
/Anette
Jenny sa…
Verkligen vår, fina bilder du visar, förstår att du väntar med spänning!

/Jenny
Marina sa…
Underbara grönska! Det är så ljuvligt nu så man vill bara stanna uppe dygnet runt för att hinna njuta av allt.

Kram
Åh du tar så fina bilder det märks att du är proffs. Våren är ändå det bästa jag älskar den vill inte att den ska ta slut.
Ha en skön kommande vecka!
Kram Madde
Anonym sa…
Så fina bilder! Ha en fortsatt fin helg!

Populära inlägg