Ren som snö!

Trodde knappt mina ögon när jag tittade ut och trädgården såg ut som ett julkort! Känns inte svårt att åka till Lanzarote i morgon bitti och har vi lite tur så har allt smält undan tills vi kommer hem. Det är otroligt vackert men inte i slutet av mars!


Ren som snö, vit och oskuldsfull! Mme Hardy ser väldig oskyldig ut men hon är en riktigt rivig dam som jag respekterar mycket. 



Hon blommar bara en gång per år men åh, så jag njuter av henne när hon blommar. Hon ser oskuldsfull ut, javisst, men ack vilken förföriska hon är. Jag förlorar mig lätt i hennes doft och hittar mig själv med näsan i en blomma, suckandes.



Nästa fredag är temat för Blommig fredag - Måttfullhet!

Kommentarer

Underbar dam! Så vit och oskuldsfull. Ha det nu så skönt på semestern och njut av solen. Tänk inte på oss andra stackare som sitter fast i snödrivorna:-)
Vackra vita små bollar! RIktigt fina blommor!

Jag önskar dig en skön helg!
Ninnis sa…
Vilken underbar ros och så härligt med en resa till sol och värme...=)
Ha det gott...!!!

Kram Ninni
Vilken vacker ros! Vitt är bättre på rosor än på marken, i alla fall så här års...:-) Ha det superskönt på Lanzarote, vilken perfekt tid att åka bort!
Kram Elin
Jenny sa…
Hon är riktigt fin! Ha en trevlig resa! Vi var till Teneriffa på sportlovet, fick en vecka sommar och när vi kom hem var det så gott som snöfritt och det spirade i rabatterna. Nu är det vinter igen, men kan inte vänta annat när man bor där man gör.

/Jenny
Så vacker och rikblommig din Madame är. Så ser inte min ut.
Ha en underbar semester.
Kram Maria
Så vacker och så förrädiskt oskuldsfull...precis som det brukar vara i det vanliga livet! *fniss*
TREVLIG RESA
Susie
Martas rike sa…
Oj!
Lanzarote låter trevligt, ha en bra resa.
Kram
Marta
Eva Linnea sa…
God morgon! Vitt är ju oskuldens färg, eller hur? Det är vackert med klätterrosor. Finns inga hos mig .... än.
Ha en fin semester!
Kram från Eva Linnea
Leena sa…
Vacker oskuldsfull Madame, trots sina taggar!
Önskar dig en skön semester!
katerchen sa…
weiss die Farbe der Unschuld..
schön
LG zum Wochenende vom katerchen
Villrose sa…
Meget vakre bilder av denne uskyldshvite madamen!
Scaniatjejen sa…
Så fin! Mme Hardy var den första rosen jag skaffade, köpte den t o m innan jag skaffat trädgård i hopp om att övervintra den på balkongen. Som tur var blev jag med trädgård några månader senare.=)
Vilken snygging! Mycket av det vackra ligger i hur fint och fylligt blombladen är packade...
Ha en fin helg
/Anette
moni sa…
Hello,
what amazing blossoms, wonderful pictures!
I wish you a nice time at Lanzarote, I will visit it in May!!! :-)

Have a wonderful time,
moni
Vilken fin ros, ser ut som en balettkjol i tyll. Ha en fin semester./Carita
Det låter inte alls fel med en semester på Lanzarote. Själv stannar jag här hemma i regnet ;)

Ha en fin resa!
Kram Tamara
Nora sa…
Underbar ros!
Ha en skön resa, snön är så gott som borta redan så du har något att se fram mot när du kommer hem:-)
Kram!
Vacker ros! Härligt att den doftar!
Allt gott!
/Katarina
Meta sa…
Vita rosor är underbart. De är som små gräddbakelser Så fint.
ha en fin helg
Kram Meta
Jutta.K. sa…
Ein weißer Blütentraum, wunderschön!
Lieben Gruß
Jutta
Annica sa…
Älskar vita rosor! Denna dam var så tjusig!
Önskar dig en fin vecka!
/ Annica
ellan sa…
Så vacker vit ros!
Hoppas du får en härligt varm resa.
/E

Populära inlägg