Sommarens favoritbild!

När jag började fundera på vilken bild, för i det här inlägget ska jag bara visa en bild, som skulle bli min favoritbild för sommaren bestämde jag mig för att det måste vara från min trädgård, det måste vara från sommarmånaderna juni, juli och augusti, det ska vara en bild med växter och den skulle inte ha varit publicerad förut. Allt för att begränsa omfånget i letandet.

Att gå igenom foton från i somras har varit en njutning. Finns det något härligare än när trädgården står i blom i januari. Alla bekymmer man har över sniglar, rådjur, torka eller ogräs existerar inte och man ser bara det som är vackert.

Hur som helst! Min favoritbild blev....


Inte för att den är ett fotografiskt mästerverk men den symboliserar de härliga kvällarna när ljuset står lågt och det fortfarande är ljummet ute. När hela världen, eller i alla fall trädgården, är min. När jag går omkring i trädgården med min kamera, njuter av allt det vackra och försöker fånga det. Längtar!


Eftersom jag ställer ut på bröllopsmässa i helgen så kan inte temat nästa fredag bli annat än - Kärlek!


Kommentarer

Gunilla sa…
Vilken fantastiskt fin bild.
Jag längtar också otroligt till våren och sommaren.

Ha det gott
Och en riktigt fin helg.
Leena sa…
Underbar känsla i din bild! Tänk när vi är där, så härligt ... längtar också.
Ha det gott!
hagen vår sa…
Hei! Jeg lengter etter dette lyset og fargene. Ha det godt! Anne
hagen vår sa…
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Veronica sa…
Det kommer antagligen snabbare än vi fattar men inte är det kul på vägen dit!
Jag längtar, typ , ihjäl mig!!
Näe, nu tar vi tag i pygmégänget och gör nåt kul!
ALLA vill vá med :))

Kram

Förresten.. Snyggt foto ;)
Veronica sa…
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Vilken alldeles ljuvlig sommarbild! Skir, mjuk och lila (min favoritfärg).
Längtan tills vi är där igen är STOR!

PS Jag vet att det stod BILD i utmaningen, men jag kunde inte välja. Flåt *skäms* Hoppas inte du straffar mig alltför hårt. Som t.ex. genom att "plantera" mördarsniglar i min trädgård...

Kram Tamara
Det var verkligen en skön uppgift att leta igenom tre månadens bilder och frossa i sommar! :) Gillar din bild och ljuset i den, vilka sköna kvällar det blir om inte alltför många månader. Och jag kunde bara inte välja en bild, det blev *ehum* två.
Kram Kristina
Berit sa…
Åå detta ljus så jag längtar:)
Ha en underbar helg!!
Underbart med det där härliga ljuset på sommaren. Vacker bild som gör att man längtar till sommaren/ Titti
Ninnis sa…
Vilken härlig bild....riktigt ögongodis....=)

Längtar sååå efter sommaren...!!

Trevlig helg !

Kram Ninni
Anita sa…
Tack för ett härligt tema den här fredagen. Att få drömma sig tillbaka till sommaren en kall vinterdag är härligt. Jag tycker mycket om din bild. Mjuk och vacker, nästan som en fläktande tyllgardin en varm sommardag.

Önskar dig en skön helg!

Kram Anita
Vilken underbar och stämningsfull bild du har vald!
Härliga färger och ljus.
Ha en trevlig dag! :)
Jättevacker bild. Längtar efter ljuset.
Kram Maria
Härlig underbar bild.
Kram/Gunsan.
Vilket härligt motiv i motljus!
Trevlig helg!
Ulrika
Känsla i bilden är nog alltid viktigare än tekniskt perfekt för mig :-)

Ett härligt val med vackert ljus och en riktig sommarfavorit med sin doft.

Kram, Carina

Annika sa…
Din bild förmedlar verkligen en drömsk och romantisk känsla. Precis så där härlig ska sommaren bli! :)
Ha en underbar fredag och helg!
Anette sa…
Jättefin och visst ÄR den ett fotografiskt mästerverk. /Anette
Zauberpalme sa…
Good morning. I love your foto. Hope you find the time to visit me. Happy Friday everyone.
ulla laiho sa…
Bilden förmedlar den känsla av välbefinnande man har i sin trädgård bland blommor och blad.
Villrose sa…
Nydelig sommerstemning med deilig duft...
Inger sa…
Åh vilken skimrig och fin sommarbild.
Kram
En riktigt ljuvlig sommar bild. Längtan efter sommar gör sig mer och mer påmind.
Ha en fin helg.
AnnA sa…
Hej!
EN bild...Njäe...det gick inte nä!
Och blogginlägg från bägge bloggarna, för hur kan jag utesluta rosorna eller liljorna, eller...
Underbar sommarbild du visar!
Trevlig helg på dig&Lycka till med bröllopsfotograferingen!
Hälsn
AnnA
Anonym sa…
Vilket besvärligt tema, kära du! ;) Men jag valde med magen och tror det blev ganska bra ändå.
Kram o trevlig helg!
ormbunke sa…
Visst tänker vi framåt speciellt när jag ser din bild men jag har fortfarande Amaryllis kvar. Kunde tyvärr inte lägga in mitt inlägg.Försöker senare.Ha de gott i helgen
Marit sa…
Vakkert bilde du viser!
Meta sa…
En bild som ger en möjligheter till drömmar om det som var och som komma skall.
ha en fin dag
kram Meta
Charlotta sa…
Det är en underbar bild Hélena! Så ljus, inbjudande och blommig.

Önskar dig en fin sista januarihelg. I helgen ska vi räkna småfåglar. Hoppas på välbesökt fågelbord i trädgården, annars är det ju inte så kul att räkna - men enklare förstås.
IreneL sa…
Vilken härlig bild!
Ha en fin helg!
Marina sa…
Jättehärlig bild!

Lycka till på mässan. Det går säkert jättebra för dig.
Kram
Jannibele sa…
Magisk - rett og slett:)
Mm, så underbart bild. Jag längtar så vansinnigt till sommaren och den känslan du har fångat i bilden.
Ha en riktigt skön helg
Vivian
Suss o Kai sa…
Mmm underbart kram suss
Riktigt drömlik bild, förstår inte hur du lyckas!
Kram
Elin
Jenny sa…
Härlig bild! Somrig och skön!

Kram,
Jenny
For et deilig sommerdrøm av et bilde :)
Lotta sa…
Åh, vilken härlig bild. Och som vanligt när jag drabbas av längtan så undrar jag alltid varför jag inte uppskattar det mer när jag väl är där. Är det för att jag inte minns knotten eller den svidande solbrännan eller....?
...och varför kallas jag pessimist/glädjedödare förresten?
Kramar
Maribel sa…
En fantastisk bild på en underbart skir och väldoftande blomma. Ha det gott /Marika
ellan sa…
Vilken underbar bild! Jag älskar den!
/E
Mycket sommar i den bilden. Man vill bara slå sig ner i en bekväm stol och njuta framför rabatten.
Tove Olberg sa…
Vilken ögonfröjd och skön sinnesupplevelse att besöka din sida. Ljuvliga bilder! Stannar en stund och ser mig mer omkring Tack

Populära inlägg