Blommig fredag - Solen

Sen förra fredagen, när jag skrev att temat för den här fredagen skulle vara solen, har solen lyst från en klarblå himmel här hemma hos oss. Helt fantastiskt ljuvligt! Äntligen! Allt är förlåtet! Den här bilden är inte tagen nu, nej, så långt har vi inte kommit men den representerar känslan jag känner just nu. 


Trots att nätterna är kalla lyckas värmen från solens strålar smälta snön och nu ligger hela gången fri från snö. Rabattekanten har bara sen i söndags kommit fram ur drivorna.



Betongfatet är nästan framme!



Nu känner jag mig hoppfull och trots minus på nätterna känns det som om våren är på väg med stormsteg. Blommig fredag kör april ut sen tar jag säsongsledigt fram till september. Nästa fredag är temat - Lycklig!


Kommentarer

Berit sa…
ja tänk vad den gör en lycklig denna sol:)Att få känna den mot ansiktet, se hur snön smälter bort och vi snart få börja peta i jorden.
Ha en underbar helg!!
Även om det verkar gå lite trögt med våren i år så ser man ju att det är på gång! Man blir så glad när man ser lite av gräset eller när något i rabatten sticker upp ur jorden. Det har ju varit härliga soliga dagar sista tiden och man njuter av varje stund!/ Kram Titti
Hans sa…
Jag gillar solen!Härligt att snön smälter undan hos er.
Trevlig helg.
Anita sa…
Visst gör den oss glada och hoppfulla, solen. Jag bara älskar den översta bilden, jättefin.

Önskar dig en riktigt fin helg!

Kram
Anita
Gunilla sa…
Nu njuter jag av vårvintern snö ,sol och utevistelse.

Trevlig helg
Leena sa…
Vilken underbar bild på humlan mot solen! Man riktigt känner sommarvärmen. Vi har också haft en hel radda med soliga dagar och snön försvinner sakta men säkert.
Ha en riktigt fin helg!
Japp! Nu tar våpen verkligen bamsekliv. Och jag ÄLSKAR det! Och det är dessutom fredag. Kan inte bli bättre :)

Trevlig och solig helg!
Kram Tamara
Eva Linnea sa…
Solen ger energi till både människor och växter. Allt känns plötsligt mycket lättare. Dunkappan är undanhängd och storkängorna har gått i sommarvila.
Fredagskramar från EvaLinnea
Lotta sa…
Med tanke på att du utlyste soltema bör vi kanske fortsätta på den linjen eftersom solen lyst även här hela veckan!
Härligt tema och jag önskar dig en skön vårhelg!
Kram Lotta
Anette sa…
En härlig tid och hos mig smälter det massor och det har börjat komma blommor! Din första bild är superfin.
Lisa sa…
Fin bild där som illustration för känslan ! Ja tänk vad glad man blir nu för varje snöhög som försvinner :-) Ha en härligt solig helg !
Lisa/Lisas trädgård
Aquilejans sa…
Ja, våren är äntligen på väg:)
Även här har solen skinit den sista veckan och nu är snöhögarna minimala. Bara pyttelite kvar i de skuggigaste lägen så tack solen som jobbar på!

Kram
Upplever samma glädje när mer och mer av marken blir synlig. En härlig tid fylld av återseenden och lite nya funderingar.
/Anette
ulla laiho sa…
Dina bilder är fantastiska!!!

Min länk ser alltid konstig med ett kryss via detta länksystem - vet inte varför. Det är anledningen till att jag inte är med så ofta i dina utmaningar.
Ninnis sa…
Ett riktigt lyckopiller är vad hon är SOLEN....=)

Ha det bra !

Kram Ninni
Tänk vilka soldyrkare vi är här i Sverige.Den får oss på så gott humör.Kram.
Marit sa…
Ja, endelig er den på vei til oss her i nord. Herlige bilder av snøsmelting hos deg. Måtte det bare blir enda varmere fremover.

God helg!

Klem Marit
En glädjespridare är verkligen den där solen. Trots att 'hon' bränt och frystorkat en hel del växter under mars månad.
Trevlig helg
Birgitta
Här har vi haft soliga underbara dagar rätt läge nu, men det är inget bra för växterna.
Så vacker bild på hur du känner nu:)). Lycka:)).
Ha en fin helg.
Kram Maria
Aud sa…
Fine solbilder :-)
Härligt tema idag, underbart med sol!
Anjas Hill sa…
Det ser alldeles härligt utmed sol - med skyddande snötäcke:)/Anja
Cika sa…
Vi har en härlig tid framför oss : )
Trevlig helg!
/Cika
Inger Marie sa…
Herligt tema!
Herlig tid....bare glede og smil:))
Marina sa…
Härligt att det töar så nu. Ni kommer snart ikapp oss :)

Denna veckan ska jag verkligen försöka vara med i temat. Brukar ha en tendens att glömma bort det. Ska bara....liksom.

Kramar
Unknown sa…
Härligt tema denna vecka - mer sol till oss alla! Älskar din första bild, väldigt vacker.
Tycker förstås det känns lite tråkigt att blommig fredag tar långledigt över sommaren, det är ju just den tiden som blommorna & trädgårdarna är som vackrast att fota :)
Ha en fin helg!
Så skönt att se när snön försvinner, nästan från dag till dag.De där minusgraderna blir färre och färre även nattetid, tack och lov!
Magdalena sa…
Oj vad det tinar fort hos er, snart så får du ligga och påta på i jorden.
Våren är nu på väg men det tar nog lite tid innan den har hittat upp till vi i norrland.
Randi sa…
Lyckliga du...här har jag varken sol eller snöfritt! Längtar efter att få jord under naglarna!!!
Ja visst börjar man känna sig hoppfull, även fast det tog lång tid =)
Villrose sa…
Det ser jo lovende ut dette her :-)
Kjøper den!
Charlotta sa…
Det är skönt att solen smälter bort snödrivorna i lite sakta mak. De torra och rena gångarna är vackra och bjuder till vandringar i trädgården, på spaning efter sol och vårtecken.

Ha en fin helg!
Ja, det är underbart när det äntligen börjar hända något! :) Har tyvärr haft väldigt mycket tråkigheter att fixa med de senaste veckorna, så bloggen har fått bli lidande, men jag kommer alltid tillbaks som en gummiboll! Ha en jättefin helg i solen! :) Mia
Tins roser sa…
Herlige bilder hos deg! Og for en vakker tanke her på bloggen din: Blommig fredag! Kjempenydelig.
Trevligt tema med solen det kan vi alla förhålla oss till och extra passande nu när den skiner som mest :)
Ha en skön solig helg
Vårkram Madde
Nora sa…
Den senaste veckan får solen helt klart godkänt för vad den har uträttat för töandet i trädgården. Även om det finns mycket snö kvar så känns det mycket mer hoppfullt nu än för bara någon vecka sedan:-)
Ha en skön helg!
Kram!
Ulrika sa…
Visst är det härligt! Lyckan känner inga gränser när barjord visar sig! Ha en härlig helg!

Kram Ulrika
AnnA sa…
Hej Helena!
Solen gör underverk med det vita!
Nu väntar jag bara på lite mer värme, så jag kan klippa min lavendel och mina rosor, plantera ännu fler liljor och finna plats till mina billiga Lidlclematis.
Trevlig Helg!
Hälsn
AnnA
Humlans Lott sa…
Humlebilden är helt fantastisk!!!

Ha en fortsatt fin helg!
Inger sa…
Första dagen idag på mycket länge som vi inte har strålande sol, men ändå lite solglimtar.
Kram

Populära inlägg