Drömmar kan slå in?

Har precis kommit hem från ett soligt och underbart Egypten. Kommer helt klart visa bilder i senare inlägg eftersom det förutom sol, vind och vatten fanns många växter och blommor att njuta av. Men nu till veckans tema! Jag lämnade en liten cliff hanger i förra veckans blommig fredag och visst slår drömmar in.

Under våren har jag haft en del inlägg om växthus och mina tankar kring hur vårt växthus ska se ut. Jag har fått många tips och idéer från er. Jag hade en ganska tydlig bild av hur det skulle se ut och jag hade uteslutit gamla fönster mest på grund av arbetet med att få dom i snyggt skick. Men som ni vet... det blir inte alltid som man har tänkt sig.

Efter mässan Rum och Trädgårdar blev jag så förtjust i dessa fönster.


Så förtjust att jag direkt när jag kom hem började leta på nätet efter växthus byggda med drivbänksfönster. Jag hittade en annons där ett fönster skulle gå på 500 kronor, lite mycket i mitt tycke när man behöver 9-10 stycken. Men så hittade jag en annons där det stod:

Fönster till drivbänk, eller till växthus. Mått 165*105 cm. 40 kronor! 

Och det var bara en timmes bilkörning från vårt hus. Det kändes lite för bra för att vara sant. Var det bara ett fönster som var till salu eller var det ett skämt? Efter lite mejlkonversation ringde jag upp mannen som satt in annonsen och visst var det sant! Hur många fönster ville jag ha?

I lördags åkte min bror ner och hämtade 16 fönster. Jag kommer nog bara behöva 9-10 stycken till växthuset eftersom jag vill ha en mur längs ena långsidan, sen ska jag även ha dörrar på ena långsidan och en kortsida. Men eftersom jag har ändrat mig förut och priset var så lågt så köpte jag på mig några fler. Jag kan alltid använda dom till drivbänkar eller sälja dom vidare.


Nu står de på min veranda. Visst är de vackra? Jag försökte fota dom i mörkret men inte ens min nya kamera med mitt ljusstarka objektiv kunde fånga skönheterna på bild så jag visar bilderna från mässan. Men jag lovar att det kommer mer bilder på lördag. Ni får bortse från den trötta mannen på bilden och titta på fönstrena. Har så svårt att ta in att jag är ägare till så vackra fönster och till ett så löjligt lågt pris. Plötsligt händer det!



Temat nästa vecka blir - Ett säkert kort!

Kommentarer

Hans sa…
Grattis till ett riktigt fynd!
Hoppas att de fungerar till det växthus du planerar
Visst är det ett slavjobb att olja och måla om gamla fönster, men det är glömt när det väl är gjort, för de är så vackra.
Ha det gott!
Laila sa…
Sicken tur! Vackra gamla fönster växer inte på träd, skulle själv gärna köpa ett gäng för att på något sätt förverkliga min dröm om ett bonnaorangeri. Hade han flera fönster kvar?
Kram/Laila
Leena sa…
Grattis! Det kommer att bli kanonsnyggt! Kommer att se ut som det alltid hade funnits i er trädgård.
Ha en skön helg!
vilket fynd! Lovely!!
Fröpåsen sa…
Vilken dröm att hitta gamla fönster till det priset! Grattis!
Luna Ek sa…
Välkommen hem! Förstår din glädje över de fönstren. Lycka till!
Oj vilken tur! Grattis.Ska följa ditt bygge av växthuset noga. Har själv sparat gamla fönster som jag ska bygga växthus av. Men inte detta år. Det finns annat jag ska göra först ;) Kram Åsa
Vad kul! Ska bli så roligt att följa ert bygge. Kraaaam Pia
Berit sa…
ÅÅ vilket fynd du gjort. Så vackra fönster, ditt växthus kommer att bli ett smycke.
Ha en underbar helg!!
Veronica sa…
Vilken tur :) ibland slår drömmar verkligen in! Min dröm just nu är att min arm blir frisk :(

Kram
Lisa sa…
Sedär, universum svarade på din beställning ;-) Vilken flax att få tag i sådana vackra drivbänksfönster, de är inte vanliga, och till det priset ?! Det kommer bli ett vackert växthus med själ. Ha en fin helg !
Lisa/Lisas trädgård
Wow vilken lycka!! Helt perfekt, vilket flyt du har:)).
Ha en fin fredag och välkommen hem.
Kram Maria
Jättefina fönster.Vilket vackert växthus du kommer att få av dom.Kram
Anonym sa…
Men så kul!! Det är sådana fönster mitt Lyckans lilla hus är byggt av :). Det kommer att bli alldeles fantastiskt vackert, jag förstår ditt lyckorus. Ha det gott! // Marie
Heisann!

Gleder meg sammen med deg! Du skal se dette blir et kjempelekkert drivhus. Nå har jeg hatt mitt i 5 år, og vekstene blir litt forskjellig fra det ene året til det andre. Er spent på om fikentreet har tålt kulda! Og så blir det færre tomatplanter - og bare det! Sammen med aprikoser, ferskner , kiwi og druer!
Lykke til og go´påske ;:OD
Härligt !! Det kommer bli kanon fint. Kram
Cool photos. Wish I could understand the text.
Have a good weekend.
Så vackert det kommer att bli!Jag gläder mig med dig. De fönster vi har fick vi betala 100 kr/st för så det blev inte så många.Växthus har vi redan så de ska bli något annat av dem. Någon gång...
Marit sa…
Gratulerer! Så heldig du var som fikk vinduene til en sånn pris! Det kommer til å bli kjempefint :-)
God helg!

Klem Marit
wow, det var helt klart dina fönster som väntade där på dig. stort grattis. och fint av din bror att hjälpa till.
ser fram emot fler bilder...
kram åsa
Anna-Maria sa…
Åh vad roligt det är att fynda, oavsett vad det är! Det ska blijätteroligt att få se ditt växthus sen bordet blir av! Ha en riktigt skön helg!
Förstår verkligen att du är glad över dina fönster såna växthus är ju så vackra, ett riktigt kap dessutom.
Ha nu en skön helg!
Kram Madde
Merja sa…
Underbart!! Ibland slår drömmarna in:) Lycka till!
Anita sa…
Ett jättestort grattis till ett helt fantastiskt fynd. Ditt växthus kommer att bli personligt och jättevackert. Ska bli så spännande att se dina rapporter hur det växer fram.

Välkommen tillbaka också från semestern. Jag har inte hunnit sitta vid datorn över huvud taget de senaste två månaderna men snart kommer jag att återkomma till bloggandet och framför allt till "Blommig fredag"

Ha en jättefin helg!

Kram
Anita
Kia sa…
Ibland ska man ha tur!!
Lycka till med växthusbygget.

Kram Kia
Oj, det var ett riktigt kap det!! Vilken härlig sanndrömm! Skall bli spännande och se hur det blir när det blir klart!
Välkommen hem och grattis till "kapet" du gjorde, vilket underbart växthus det kommer att bli!! Ser fram emot att få följa med på resan från noll till färdigt växthus.
Kram Kristina
Aquilejans sa…
Vad roligt att du hittade de fönster som du ville ha!
Ha en härlig helg!
Gela sa…
Stoort grattis till fönstrena!!! Är det gamla glas i dom?? Lyckans du nu får du drömma dig bort hur du vill ha det att se ut när du har fönstren. Önskar dig en helt underbar helg/Gela
Anonym sa…
Som sagt! Du kommer få södra Stockholms snyggaste växthus!!! :)
Kul att höra att ni haft det bra. ska bli kul att se bilder. Stooor kram
Lotta 8`) sa…
Åh.... suck.. nu blir jag så där avis... inte elakt avis utan "grattis-till-ditt-fynd-avis". Sådana fönster skulle jag aldrig hitta i vår stad, var sjutton fyndade du dem? Privat eller fabriksförsäljning? Det kommer bli ett kanonfint växthus, det är jag säker på :)

Härligt med en solresa denna årstiden, just när man behöver den som bäst. Ser fram emot att se bilder. Ha en trevlig helg :)
Anjas Hill sa…
Sagolikt vackra!/Anja
Aud sa…
Så vakkert det ble!
Marina sa…
Vilket klipp du gjort! Jättefina fönster du fått tag i.

Här har vi snö och kallt och nu ska jag försöka komma på något till temat.

Kram
Unknown sa…
Åh en sån fin solskenshistoria :) Grattis till dig och ditt växthus! Väldigt fina fönster, tänk att du fick de till ett så bra pris. Härigt hur man kan ha flyt ibland!
Otroligt vackra och vilka fynd- hoppas du njuter när du tittar på dem :-))
Trevlig helg
Birgitta
AnnA sa…
Hej!
Välkommen hem till kylan...Jag menar, AnnA suktar efter vår!
Vårt växthus är i stort behov av renovering, så det får väl bli ett av vårens och sommarens projekt.
Vackert med växthus gjort av gamla fönster!
Trevlig helg!
Hälsn
AnnA
hagen vår sa…
Du har gjort et kupp. Kjempefine. Gratulerer! Anne
Inger sa…
Wow, vilket kap! Växthusfönster är ju ändå det bästa.
Kram
Vilket fynd! Ja, ibland ska man ha tur! Väldigt fina fönster, det kommer att bli ett väldigt fint växthus.
Kram Therese
Så underbart det blir för dig att få ett eget växthus! Verkligen ett bra pris för fönstren, annars får man betala uppemot 1000 kr st. Hoppas att det blir precis så underbart som du vill ha det!/ Kram Titti
Eva Linnea sa…
Oj, jag trodde absolut att jag hade skrivit en kommetar här, men det hade jag ju inte!! Blev nyfiken på kommentarerna efter ditt nästa inlägg om trista kommentarer, nämligen, och läste. Folk är "galna", kan int eglädjas åt andras lycka, MEN DET SER MAN INTE MYCKET AV I bLOGGLANDET SOM TUR ÄR. dÄR ÄR ALL SÅ GENERÖSA, GIVMILDA OCH KAN GLÄDJAS ÅT ANDRAS LYCKA OCH dRÖMMAR. (Hoppsan här blev det "caps lock" på av misstag.) Du ska vara jättestolt över ditt fynd och dina drömmar!
STOR kram från EvaLinnea
GladiGrönt sa…
Klart du har orsak att vara glad! Det blir ett tjusigt växthus minsann!
GladiGrönt sa…
Klart du har orsak att vara glad! Det blir ett tjusigt växthus minsann!
Tove Kristin sa…
Flotte vinduer, å så spennende.

Du har nok gjort et kupp, all grunn til å være glad.

Det er så vakkert å bare se på dem......

Hilsen Tove Kristin

Populära inlägg