Blommig fredag - Kärlek

Vilken fest i färg det var förra veckan och med nytt rekord i antalet deltagare. Tack alla för era inlägg, ni skänkte mig så mycket glädje när jag låg hemma på soffan i influensa. Vilket osökt får mig att komma in på veckans tema, kärlek.


Den tillgivenhet och ömhet som ni alla visar i era inlägg är verkligen bevis på er kärlek till era trädgårdar. Kärlek kan se ut på så många olika sätt. Kärlek till sin partner, till sig själv, till sina barn, husdjur, saker, vänskap och trädgårdar.


Självklart är kärleken till mina närmaste den största. Att ha barn är att älska villkorslöst, att ge utan att förvänta sig något tillbaka. 



Att ha en trädgård är att älska på ett annat sätt för visst förväntar jag mig något tillbaka på allt den tid och kraft som jag lägger ner i vår trädgård. Men det är också kärlek, bara en annan typ av kärlek. En kärlek som ger mig lugn och ro i själen. Som skänker mig så mycket njutning, glädje och ibland frustration. 



Det är också en kärlek i att kunna få skapa. Att fritt få gräva, plantera och odla en jordplätt där ingen annan säger till mig vad jag får och inte får göra. Den frihet som jag kan känna  en sommarkväll när jag går runt och njuter av allt det vackra och av alla dofter.  Den känslan är obetalbar.



Temat för nästa fredag är Carpe Diem!




Kommentarer

Ingmarie We sa…
Så fint bildcollage och utsökt vackert foto av din digitalis! Hoppas du har tillfrisknat från influensan! Ha en fin weekend.
Leena sa…
Så fint du skriver! Så är det ju. Och fina stämningsfulla bilder till det ... kan inte annat än hålla med dig.
Ha en skön helg!
Berit sa…
Underbart skrivet och kärleksfullt!!
Ha en underbar helg!!
Veronica sa…
Så rätt! Jag har nog aldrig tänkt så men det häftigaste är nog att man faktiskt får göra det jag vill utan att nån bestämmer vad och hur jag ska göra!
Power ;)

Kärleken är mäktig! Oavsett om det gäller familjen eller trädgården eller annat!!

Kram
Magdalena sa…
Så kärleks fulla bilder. Och det du skriver är det bästa, man finner kärleken överallt!

Ha en kärleks full helg!

Kram Magdalena!
Underbara bilder, och underbart tema!
Trevlig helg!
Jannibele sa…
Så vakre og ekte ord om kjærlighet! Det er det fineste og mest dyrebare vi har.
Lantloppan sa…
Tänk vad kärleken är mångsidig ändå. Det syns att du älskar din trädgård och att den ger kärlek tillbaks :-)
Ha en fin helg!
/Liv
Anette sa…
Kärlek det kan man hitta överallt! Själv kände jag lite kärlek när jag såg din sittplats där med utsikt över sjön! Ha en fin helg. /Anette
Inger Marie sa…
Så nydelig innlegg..blomster og tekkst og tanker:))
God helg:))
älskar bilden med stolarna som blickar ut över trädgården och vattnet och den med det varma solljuset. underbart.
kram åsa
Hans sa…
Så fint du skrivit till de vackra bilderna.
Trevlig helg!
Härliga bilder och fina ord! Ha en riktigt skön helg och hoppas att du är frisk från influensan nu!/Kram Titti
Laila sa…
Passande tema denna alla hjärtans vecka! Dina bilder väcker sommarlängtan!
Kram!/Laila
Den kärleken är vi många som delar.
Ha en fin helg.Hoppas du mår bra nu.
Kram.Gunsan.
Härligt fångat i ord.
Dina fina bilder får en att längta sååå.
Kram
Vivian
Nora sa…
Vilka härliga bilder och en lika härlig text! Du er verkligen duktig på att både fotografera och formulera dig....och inte minst är du duktig på att forma din trädgård!
Ha en skön fredag!
Kram!
Lotta sa…
Vilket stort och fint tema.
Fina bilder du bjuder på.
Kram Lotta
Jättefint inlägg! Du skriver så fint.
Ha en skön fredag och helg.
Kram Maria
Vackert skrivit om Kärlek! Jättefina bilder dessutom!
Trevlig helg!
mittlantliga sa…
Vackert skrivet till så vackra bilder!

Ha en fin helg
/Heléne
Anonym sa…
Skønne billeder du viser! Og fint tema du har fundet på. Jeg springer over i denne uge, for i dag fejrer jeg at jeg har passeret 100 faste læsere - med en giveaway. Håber du har lyst til at være med :-)
Kia sa…
Härliga bilder och fint skrivet.

Önskar dig en toppen helg!
Kram Kia
Marit sa…
Så flotte bilder og vakker tekst!
Kjærlighet er det største som finnes :-)

Ha en fin helg!
Vilket härligt inlägg....både i ord och bild. Kram
Du skriver väldigt vackert! Jo, fotona är ju vackra med, förståss! ;) Härligt tema i passande tider! Hoppas du får en fin helg och är helt återställd nu/snart! :) Mia
Cika sa…
Så många vackra glimtar av kärlek från din trädgård! Kärlek är ett stort och brett ämne : ) Trevlig helg!
/Cika
Inger sa…
Gudomliga bilder!
Kram
carinaon sa…
Vilka vackra bilder och tänkvärda ord! Det finns så mycket härlig inspiration att få på alla de här vackra bloggarna.
Ha det härligt!
Carina
Ninnis sa…
Där slog du huvudet på spiken ...klockren beskrivning av trädgårdskänslan...=)

Trevlig helg !

Kram Ninni
AnnA sa…
Hej Hélena!
Vackra foton med meningsfulla ord!
ha en skön helg!
Kramen!
AnnA
Ja, jädrar i min låda vilka tankar ditt tema väckte. Oj, oj.
Jag är ändå glad för både din och min skull - vi har passion för våra arbeten, det är det inte alla som har. Det är en skön känsla (i alla fall emellanåt).
Och du, jag trodde att jag inte gillar gula rosor. Men din kombo med variegerade någonting under den gula rosen är superb!
Skønne billeder og fortolkning! Du har helt ret, man kan finde kærligheden overalt :)
Ha en dejlig weekend!
Charlotta sa…
Det är ett privilegium att få ha en trädgård att syssla med, få växa med och få trivas i. Kärleken till trädården förenar så många av oss.

Ha en underbar helg!
Din trädgård, den är verkligen fantastisk! Ha en fin helg!
Massor av kärlek både i ord och bild!

Trevlig helg!
Aud sa…
Ja, det er sant som du skriver. Å jobbe i en hage gir ro, og hjelper på vekstvilkårene til kjærligheten :-)
AnnA sa…
Hej Helena!
Jo,jag har två söner och en dotter och det är de två hemmavarande: dottern och sonen som finns med på bild...Och ngt av fotona är lite äldre, då dottern numera är är myndigheter med svärtade ögon.
Ha det!
Hälsn
AnnA
AnnA sa…
...myndig, menar jag...
Heisann!
Det er så mye vi kan forbinde med kjærlighet - det viser alle de flotte, fargerike og ærlige innsalgene.
Skjønner godt at du har stor kjærlighet for haven din!
Plassen under det store treet oser av å være et kjærlighetssted!
Ha go´hælj ;:OD)
Marina sa…
Fina bilder med känsla och fina ord om kärlek också.
Kärlek kan vara mycket!

Kram
Helena sa…
Så fina bilder med ett härligt skimmer över sig!
KRAM från mig!
Härligt och engagerande tema!

Nätkärlek till dig!
Ulrika sa…
Härligt inlägg, visst är det bra att få äga en egen plätt på denna jorden som man får göra som man vill i!

Kram ulrika
Vilken skön blogg du har:) Undrar om du har bloglovin att följa med?

Om du gillar inredning kan du kolla in min blogg:)

Ha en kanondag

LOVE Maria från inredningsvis.se
Vilka underbara bilder och färger, det är så jag får hoppet tillbaka, det kanske kan bli så där igen. Fast inte så fint som du har det, men målet är ju det!
Agneta kram
Du har en sån fantastiskt fin trädgård. Det syns lång väg att den som brukar den älskar den!

Kram Tamara
Madame sa…
Det er dejligt at læse om din kærlighed til haven - og sikke nogle vidunderlige billeder! Klem og rigtig god weekend.
GladiGrönt sa…
Vackra och kloka ord om kärlek!
Scaniatjejen sa…
Älskar bilden på fingerborgsblomman! Fina bilder och du skriver så kärleksfullt om din trädgård, verkligen härligt.=)
Snygga bilder! Og vacker text. Det er helt sant det du skriver!

Populära inlägg