Blommig fredag - Upp & Ner!

Förra veckan slog Blommig fredag rekord, 67 stycken bloggade om ren och skär lycka. Idag har jag suttit framför datorn och funderat... "Hur tänkte du när du bestämde temat upp och ner?Blev du helt skvatt galen!" 

Min mamma, som är på besök, går runt och mumlar "Ja, någon tanke måste du väl ändå ha haft" och vet ni att... nej, det hade jag inte. När jag hittar på temat så tar jag det som ploppar upp i huvudet. 



Kanske hade jag en tanke om att världen ser annorlunda ut när man tittar på den från en annan vinkel. Och att det  ibland kan vara svårt att se vad som är upp och vad som är ner. Var någonting börjar och var det slutar. Det är då det är skönt att ha vänner som hjälper en att hitta tillbaka till det man tror sig vara upp...eller ner. 


Ja, jag vet inte! Ska bli väldigt spännande att se vad ni hittar på när temat är så märkligt. Ska vi ta och se vad som ploppar upp i huvudet den här gången.... 


 Energi! Ja, nästa veckas tema blir energi!

Kommentarer

Berit sa…
Jag tycker det är roliga ämnen:)
Ha en underbar helg!!
Lisa sa…
Kul tema ! Blir spännande att läsa allas inlägg. Visst är livet olika om man betraktar det från upp eller ner-sidan...Ha en fin helg
Lisa/Lisas trädgård
Lisa sa…
Kul tema ! Blir spännande att läsa allas inlägg. Visst är livet olika om man betraktar det från upp eller ner-sidan...Ha en fin helg
Lisa/Lisas trädgård
Första gången jag är med så det blir ju spännande! Eftersom mitt jobb är så oregelbundet så blir det nog inte varje gång jag kan vara med, hoppas det är ok att bara dyka upp då och då. Trevlig helg!/Titti
Ninnis sa…
Håller med föregående talare...kul tema...=)

Ha en skön helg !!!

Kramen Ninni
Eva Linnea sa…
God morgon! Temana för fredagarna är "utmanade", roliga och inspirerande. De blir så helt olika tolkade av alla deltagare. Kul och spännande. Det är energi i bloggen redan nu!
En skön hösthelg önskar Eva Linnea
Gunilla sa…
Vilka fina bilder.
Den med speglingen i vattnet är superfin.
Lite huvudbry fick jag för jag är så insnöad på trädgård.
Blommig Fredag ser jag verkligen fram emot för att leta bland bilderna och göra ett inlägg.

Trevlig helg
Det är spännande teman att ta sig an! Och den här gången kan det ju bli allmänt "Upp & ner" med allt ;). Trevlig helg fina du! KRAM Marie
Lantloppan sa…
Denna veckans tema var svårt tycker jag, men det är ju det som är utmaningen litegrann att man får tänka till :-) Ha en bra helg!

Kram /Liv
Kul ämne:-) Wow med tulpaner du kommer att få nästa vår! trevlig helg!/Sophia
Roligt när man får tänka till:)). Lite klurigt denna gången, men när jag satt och kollade igenom mina bilder blev valet enkelt:)).
Ha en fin dag.
Kram Maria
Malin sa…
Halloj!
Jag hade mitt inlägg klart igår, kom på innehållet redan i måndags! Jättekul tema. Kanske blir jag diskad för att det inte blir så mycket blommor i mina inlägg just nu...
Vi ses
Kram Malin
Mia sa…
Ja det var ett lite knepigt tema men KUL!!! ska bli kul att se vad alla har hittat på för tolkningar.
Bilderna på din kärleksört är ju fantastiska.
kram
Leena sa…
Skönt att läsa att själv också hade lite problem med temat! Men det är roligt när man får fundera lite. Ska bli så skoj att titta runt på de olika tolkningarna!
Ha en skön helg! /Leena
Här blev det mest upp från mig idag. Roligt med så tolkningsfria teman. ha en finfin helg!
Cika sa…
Klurigt och roligt tema idag : )
Vackra bilder i ditt inlägg!
/Cika
Veronica sa…
Ja! Man vet aldrig riktigt vad som upp eller ner eller tvärtom
! Däremot är det kul teman:)

Kram
Turid sa…
Flott tema jeg måtte gruble litt på. Det er så fint at du legger ut tema for neste blommige fredag allerede uka før.
Takk.
Ha ei finfin helg, klem.
Ing-Mari sa…
Inget lätt tema idag vilket jag antydde i min tolkning.
Men det är ju det som är kul när man måste anstränga sig lite.
Jätte kul att läsa alla tolkningar.
Kram Ing-Mari
Nora sa…
Kul med teman som ger så helt olika tolkningar tycker jag!
Ha en fin helg....gissar att du skall plantera lök? :-)
Stor kram!
Ingmarie We sa…
Intressant tema. De skall bli kul att se alla deltagares tolkningar. Hoppas ni får en bra weekend med fint väder, så att alla tulpanlökarna kan planteras.
Ingmarie We sa…
PS! Sätt nu inte tulpanlökarna upp och ner.......
Aquilejans sa…
Roligt tema och visst ibland kan ju allting kännas lite upp och ner;)
Ha en härlig helg!
Jätteroliga ämnen/teman du hittar på. Lite svårt kan det kanske bli ibland men man får skriva om det som "ploppar" upp i skallen. hihi

Önskar dig en toppenhelg!

Kramen
Ina
Underbara bilder, den sista gillar jag allra mest! :) Tack för ytterligare ett härligt tema! Ser ut som om det redan är nytt rekord från förra veckan! Kul och grattis! Ha en härlig helg! :) Mia
Äsch, läste fel antal först, glöm det förra jag skrev! / :) Mia virrpanna...
Anette sa…
Du har hittat på ett vidöppet tema. Få se hur det blir tolkat, spännande tittande har jag nu framför mig!
/Anette
Katarina sa…
Härligt tema!
Trevlig helg!
Så snyggt och fint tolkat.

Kram
Ulrika sa…
Hej, idag tyckte jag det var lätt, andra gånger kommer man inte på något alls! Inte lätt och se vad som är upp och ner på din sista bild!

Kram Ulrika
Ulrika sa…
Hej, idag tyckte jag det var lätt, andra gånger kommer man inte på något alls! Inte lätt och se vad som är upp och ner på din sista bild!

Kram Ulrika
Det tycker jag är en fantastisk tolkning och väldigt påhittigt tema. Grrrr, vad jag har funderat. Men så blev det som det blev. Nästa tema är också kul! Tack för att du håller i det här :-)
Gela sa…
Jag är helt mållös vilken underbar header guuuu vad vacker. ha en fin fin helg nu skall jag försöka klura till ett inlägg. Kram Gela
Merja sa…
Fina upp och ner bilder du hade:)
Trevlig helg!
AnnA sa…
Hej!
Upp och ner...först svårt, men sedan kom jag på hur mycket som helst. Trevlig Helg på dig!
hälsn
AnnA
Ja det är verkligen kluriga teman som du förgyller fredagen med, och ploppar upp saker det gör det.
Ha en go helg.
Vivian
Marina sa…
Tycker att du fick till en bra tolkning själv också. Det är ju tvetydigt det där med upp och ner så mycket kan passa.

Kramar
Spontanitet är kul! Infall också, så det är bara att fortsätta med dina ämnen, tycker jag. Det gör du bra!
Inger sa…
Ofta bra att titta från ett annat håll på världen runt omkring.
Fin vattenspegling!
Kram
Heisann!

Takk skal du ha for at du titta inn hos meg!
Jeg henger som regel etter i kommemntarene tilbake, men det gleder og varmer å få, så da MÅ jeg bli flinkere til å sette av tid til å gi noe 'åter'.
Vakkert speilbilde du har postlagt under ukas tema, glimrende ;:OD)
Härligt att ni är så många Helena och det är kul att kika in och se alla era fina tolkningar. Så mycket fantastisk kreativitet som finns i bloggvärlden. :)

Jag har ännu inte vågat ge mig i kast med dina härliga utmaningar men vem vet, en dag kanske jag inte kan låta bli. ;) Du inspirerar vännen. :)

Kram på dig
Meta sa…
Tack för alla dina "Påhittiga" tolkningar det ger ens hjärna lite gympa det kan den behöva.
Ha det så bra och jag ser fram mot kommande uppdrag!
Kram Meta

Populära inlägg