Blommig fredag - Ren och skär lycka!

Om jag inte har skrivit det förut så skriver jag det nu. Tack alla för era underbara tolkningar av Blommig fredag och alla era härliga kommentarer. Veckans tema fick mig att gräva lite i sommarens bildbank.

Jag har en passion för rosor men som jag har skrivit förut, rosor ska ha sällskap. Att hitta de där kombinationerna som gör att något klickar till i min mage... Ja, det är ren och skär lycka för mig.


Princess Anne och kärleksört eller varför inte James Galway och en liten lök som jag inte vet vad den heter.

Nästa år ska jag bygga några torn i pil/hassel där luktärtor Black Knights  ska få klättra bland Munstead Wood.

Grace, alunrot och mina frösådda Lejongap Twinny peach, så ljuva tillsammans


Eleganta Eglantyne tillsammans med Lejongap. Så enkelt och vackert!


Jag vet inte, men jag tror att mitt projekt med Regnbågsrabatten har gjort att jag tänker mer på att hitta vackra kombos. Att jag blir tvingad att leta och fundera på ett annat sätt än vad jag har gjort förut. 

Ser fram emot att läsa om det som ger er ren och skär lycka. Nästa vecka blir temat Upp & Ner!


Kommentarer

Vilka fantastiska kombinationer!!! Så ljuvliga. Vad duktig du är!!! Att hitta fina färgkombinationer är verkligen såå kul.

Haha.... Då är vi lika vårlökstokiga båda två :-)) Ligger också på fyrsiffrigt antal hihi...... Ren och skär lycka skulle man kunna säga att det är att få se alla i blom sen. (nu fick jag till det...).

Önskar dig en skön helg!!
Kram
Charlotte
Törnrosa sa…
Du får mig att sucka av lycka när jag ser på dina underbara bilder. Så fint.
kram från Törnrosa
Du har dina underbara rosor. Och jag mina dahlior. Trädgården. Hur skulle vi klara oss utan den?
Kram Åsa
Leena sa…
Underbart fina kombinationer! Och så fina rosor! Du är lycklig - och duktig!
Ha en skön helg!
Helena sa…
Oii vad snyggt den där aprikosa rosen med alunrot :-) hm jag gillar inte aprikos nu kommer jag inte kunna sova utan att tänka på den kombon typiskt ;-)
KRAM från mig!
Hans sa…
Ja rosor är underbara, och dina bilder är så fina.
Trevlig helg.
I particularly like the pretty pink Eglantyne with the pink Lejongap. They are very sweet flowers together. Your Grace, Heuchera and Lejongap is another nice combination.
Ninnis sa…
Underbara bilder...och ett härligt tema !!!

Trevlig helg !

Kram Ninni
Katarina sa…
Underbara kombinationer som får rosornas skönhet att stå ut än mer!
Trevlig helg!
Eva Linnea sa…
Din regnbågsrabatt börjar ta sig ett härligt uttryck. Som du skrev, den blir nog aldrig färdig, och det ska den nog inte bli heller. Härliga färger & kombos.
En skön helg önskar Eva Linnea (Själv ska jag rensa och packa inför flytten)
Lantloppan sa…
Vilka fina blommor du har. Jag börjar gilla rosor mer och mer när jag ser dina bilder :-)
Ha en bra helg!

/Liv
Så snygga kombinationer så jag tappar andan! Rosor får en verkligen att känna lycka:)).
Så duktig du är på att få till färgmatchning.
Ha en fin dag.
Kram Maria
Gunilla sa…
Fantastiskt fina bilder jag njuter verkligen.

Trevlig helg
Anette sa…
Fint tema och tjusiga bilder därtill. Jag är nog med nästa vecka igen!
/Anette
Berit sa…
Jättefina kombos!! Rosor som blommar och doftar kan verkligen få ens odlarhjärta varmt av lycka.
Ha en underbar helg!!
AnnCharlotte sa…
Ja att hitta de där vackra kombinationerna är en rolig utmaning.
Speciellt när det inte bara handlar om blomma-blomma utan blomma-blad....som din fina med alunroten....wow...
Ha det bra :)
Lotta 8`) sa…
Åh så fint... dessa ljuva rosor! Det krävs lite eftertanke att plantera växter som passar bra med rosor och det har du lyckats bra med, en ensam ros är visserligen vacker men blir ännu vackrare med rätt sällskap.
Önskar dig en härlig fredag ♥
Visst blir man lycklig när man lyckats få till en kombo som det riktigt sjunger om! Dina olika ton-i-ton-kombos är verkligen klockrena och njutbara.

Trevkig helg!

Kram
Aquilejans sa…
Det är verkligen bilder som utstrålar ren och skär lycka!
Kerstin sa…
Jag förstår att de gör dig glada, dina fina kombinationer. Riktigt lyckade är många av dem på bild och man kan bara ana hur fina de är i verkligheten.
Kan löken vara en Allium sphaerocephalon? Jag satte såna förra året och var tvungen att köpa fler till nästa vår för de är jättefina. Riktiga små utropstecken i rabatten.
Ha en riktigt trevlig helg!
Kerstin
Luna Ek sa…
Ljuvligt och smakfullt!

Trevlig helg!
Luna
Lisa sa…
Black Knigh och Munsted Wood, jummie!!! Härliga bilder. Min blogg vill inte va med idag, den krånglar, återkommer en annan vecka. Ha en skön helg
Lisa/Lisas trädgård
Rosor rosor .Så vackra.Och du har fått till så fina kombinationer.
Trevlig helg.
Vackra kombinationer du bjuder på. Kram
Ing-Mari sa…
Helt otroligt underbara bilder på dina rosor. Blir bara lite avundsjuk.
hihi..
Önskar dig en underbar helg.
Kram Ing-Mari
Så chic, så charmant, du har fått till det galant!

Trevlig helg!

Kramen
Ina
Anjas Hill sa…
Vilka ljuvliga bilder! /Anja
Vilka härligt bilder! Och roligt tema idag, nu ligger mitt bidrag uppe i bloggen.
Unknown sa…
Sååå härligt! Vilka bilder!
Ha en riktigt skön helg,
Charlotta
Mia sa…
bilden med de röda blommorna blir man ju verkligen lycklig av...mycket vacker!!!!
upp och ner nästa vecka ska bli spännande....
kram mia
Inger sa…
Superfina bilder och kombos! Inspirerad blir jag, rosor behöver sällskap.
Kram
AnnA sa…
Hej! Munstead Wood! Wow! Vilken ros!
Härliga kombinationer!
Trevlig Helg!
hälsn
AnnA
Lotta sa…
Såååå vackra bilder du bjuder på, de får mig att redan längta något alldeles makalöst till nästa sommar....
Ha en härlig hösthelg.
Kram Lotta
Jag tycker det är jätteroligt att se andras kombinationer, av vad det månde vara. Det ger så mycket idéer! Jag blev jättesugen på luktärt och rosor av ditt inlägg. Men du bygger alltså en separat ställning åt luktärten? För att det inte ska trassla för mycket?
Katarina sa…
Vad du är duktig på att matcha dina blommor. (själv kör jag ju trädgårdsdesign à la gräva och flytta)
Ha en bra helg.
Katarina
Anonym sa…
Så underbara bilder! Vackra kombinationer.
så många vackra kombinationer du bjuder på. :)
Åh så lycklig man blir av dina rosenbilder! :) Black Knights tillsammans med Munstead Wood var galet snyggt. Den kombon har jag missat tidigare. Eglantyne är även hon heeeelt bedårande!
Kramar!
Vilka ljuvliga 'rosenkombos' du bjuder på! :) håller helt och fullt med dig om att de bör samodlas! Återigen ett visst svinn i bilderna pga datorn, men jag kommer igen - och känner igen löken - återkommer om den med! Ha en fin helg! :) Mia
Turid sa…
For noen nydelige rosebilder du byr på. Og hviket tema for denne fredagen. Takk så mye :) Jeg ser fram til hver eneste fredag.
Ha ei strålende helg.
carinaon sa…
Vilka underbara rosbilder! Härliga kombinationer du har fått till. Ha en härlig helg!
Kram Carina
Charlotta sa…
Skär lycka och grön avund, det upplever jag när jag ser alla dina härliga rosor och deras kompisar i rabatten. Grön avund av det positiva slaget alltså, läs inspiration eller häpnad. ;) :)
Nora sa…
Klart du skall komma hit till våren! Jag ser redan fram mot att få bjuda in er hit!
Jag måste erkänna att jag nog bedriver en "falsk marknadsföring" eftersom jag bara visar det som är vackert.....det finns en hel del mindre vackert också, men det får du se till våren:-)
Ha en skön helg!
Kram!
Så fint, och man blir lycklig av rosor! Synd att dom inte vill trivas här. Jättefina bilder.
Ha en fin helg!
Ulrika
Marina sa…
Denna veckan nöjer jag mig med att läsa andras. Känner mig inte tillräckligt laddad och positiv för att ta tag i bildletande. Ännu en tuff arbetsvecka är till enda. Jag är trött, sliten och frustrerad. Usch, nu klagar jag. Jag läser vidare istället bland alla härliga trädgårdsbloggar.

Kramar
Vilka fantastiska vackra kombinationer!
Vilka vackra bilder!
Ja, vet du att... det är ren och skär lycka att titta på dina bilder.

Trevlig helg!
Magdalena sa…
Wow vilken fin tolkning på temat denna fredag, man blir så lycklig när man ser dina bilder.

Ha en trevlig helg !
Heisann!

Ingen blomst kommer opp mot roser ;:OD) Nydelige bilder!
Gela sa…
Vilket underbart vackert inlägg. Så fina bilder.Ha en fin helg/Gela
Fru Grep sa…
Du är duktig på att hitta kombos! Jag gillar verkligen dem med luktärtor och rosor. Lovely!
Veronica sa…
Bättre sent än aldrig :)

Så himla härliga kombinationer du har fått till... Jag tycker du är helt lysande när det gäller att sätta ihop "rätt" växter. Jag tittar och lär....
SSynd att du måste ha handskar för du missar verkligen nåt ;)

Kram från kantarellskogen!
Monica sa…
Håller med om att kombinationer av färg och form är väldigt kul! Du har då verkligen lyckats! Superfint ....
Tjingeling
Underbara kombinationer!
Ha det gott
Birgitta

Populära inlägg