Blommig fredag - Energi

För mig är havet en outtömlig källa för energi. Att sitta på stranden och blicka ut över vattnet ger mig ett sånt lugn och jag känner att jag kan göra precis allt i hela världen. Inget är omöjligt!



Min underbara familj är en outtömlig källa till energi. F´s funderingar och frågor som väcker så många fniss och skratt. Just nu lär han sig sydkoreanska... Han har fastnat för ett program som bara finns på Youtube och kommer från Sydkorea. Det är fascinerande att se sin treåring sitta och sjunga med i vinjetten på ett språk som jag knappt visste att det existerade. 



Eller att njuta av trädgården, ta en fotorunda och titta på allt vackert som finns mitt framför ögonen på mig utan att tänka på hur jag egentligen ville att det skulle bli.



För att inte tala om alla drömmar om ett blivande växthus eller jordkällare. Att drömma får mig att fylla på och jag ser vintern som ett perfekt tillfälle att planera allt som jag vill ska hända i trädgården. Planer som på pappret är hur lätt som helst att genomföra och där inga problem eller hinder finns. Kanske är det därför som jag blev så glad nu ikväll när kom hem och såg att det låg snö på marken. 



Inte mycket, men en liten föraning om att nu närmar sig vintern. Nu ska det bli så spännande att se hur ni tolkar veckans tema. Det är också en källa till energi, att fylla på med ny inspiration. 



Nästa vecka blir temat för Blommig fredag... Hemlig!


Kommentarer

Berit sa…
Det finns mycket man kan hämta sin energi från och att sitta vid vattnet och blicka ut över det fyller verkligen sina energidepåer.
Ha en underbar helg!!
Hans sa…
Härlig tolkning av veckans tema.
Din fina blogg är även det en källa med energi för många.
Så ni har fått den första snön...
Jag trodde att ni skulle klara er längre från den.
Här i norr är det nu -10.
Jag vänjer mig aldrig med kylan.
Det är en härlig känsla när man känner sig full av energi! Det gäller bara att veta med vad man ska fylla på batterierna och du har ju många bra tankställen.

Kram
Lisa sa…
Så många fina batteriladdare du visar. Härligt att höra om utbildningen i Sydkoreanska :-))det gav mig energi också. Ha en skön och energifylld helg !
Lisa/Lisas trädgård
Veronica sa…
Godmorgon Helena!

Drömmar är definitivt ett perfekt sätt att fylla på med energi. I drömmarna är ingenting omöjligt:)
Tack för dagens tema och nu kan jag börja fundera på nästa veckas och säkerligen konstatera på torsdag i kväll som "vanligt" att jag inte har en aning om vad jag aka skriva om! Men, det löser sig alltid, i sista minuten :)

Kram
Leena sa…
Så härlig energifull tolkning! Man får energi på så många sätt, och att ladda batterierna vid havet eller i trädgården fungerar alltid! För att inte tala om familjen, den viktigaste av allt.
Ha en skön helg!
Nora sa…
Vilken tur vi har som bor nära havet och har en trädgård och en familj som ger oss energi!

Och nu kommer, precis som du säger, månaderna då trädgården är så fin, så fin. I vinterns planer, tankar och drömmar är allt så lätt och allt hinns med nästa sommar utan problem....i verkligheten blir det ju inte alltid så, men det är inte så viktigt.

Ha en skön fredag!
Kram!

P.S. Jag har en brorsdotter på 15 år som har "snöat in" totalt på Sydkorea . Hon pluggar språket, tittar på sydkoreanska filmer och lyssnar på sydkoreansk pop. Hon skall till och med åka till Sydkorea på höstlovet med en kompis och kompisens famlij och är övertygad om att hon skall flytta dit så småningom. Så vem vet vad F hittar på i framtiden med sin sydkoreanska:-)
Åh, vad jag gillar din första bild!! Älskar havet! Det är verkligen en källa till energi. Och familjen såklart, sötnos han är din lille:)).
Ha en fin fredag.
Kram Maria
Eva Linnea sa…
Energirika & energiska hälsningar från Eva Linnea
Alltså din pergola är "to die for" otroligt snyggt med alla växter runt den ger mig energi och då är det bara en bild:) ha en skön energifylld helg
Madde
Visst är det härligt att använda vintern till att drömma om nästa sommar och alla roliga projekt, då går den liksom lite fortare. Här har vi också fått snö i natt, mest som lite vitt puder på marken men ändå!
Ha en skön helg!/Titti
Odlarlust sa…
Jag som kommer från västkusten kan inte annat än instämma i om att havet är en energipåfyllare. Min lilla 3-åring sjöng häromdagen med i gangnam style, eller vad den nu heter. Man hänger inte riktigt med alltid ;-)
Ha det gott!
önskar Anna
Din tolkning är helt underbar..Kram
Elin sa…
Visst är vintern en tid för planering och drömmar. Det är inte utan att man ser fram emot det litegrann...

Vilken härlig uteplats du har!
Vilken fantastisk bild från havet. Vill dit känner jag, och stå och sniffa mot vattnet och låta vindarna piska mot mig.
Jättefin tolkning! Energi kan vara så mycket det inser man nu efter en veckas funderande.Va härligt med treåringens språkintresse!
Ha det jättebra!
Ulrika
Unknown sa…
Åh, ja, jag hoppas jag kommer att kunna tanka mig full med energi under mitt kommande höstlov. Det är som Anna skriver underbart att känna sig full av energi!
Helgkram!
Anonym sa…
En så fantastisk vacker altan, med klättrande rosor. Bara det skulle ge mig ny energi om jag hade en sådan. Tack för att du tog över Blommig fredag.
här är trädgårdsenergin på noll
kanske inte helt ovanligt så här års
ladda om
ha en fin helg
kram åsa
Vilken härlig tolkning med underbart fina bilder, Helena! Havet är en stor energisamlare för mig med, saknar det här, jag som är från skärgården... Men, som du säger finns det så otroligt många andra källor till energi, det gäller bara att hitta dem! Ha en fin vecka! :) Mia
Här kom det hagel i går när jag cyklade hem..men idag är det som vanligt igen.
Energi får man av Blommig fredag också! Man får gnugga hjärnkontoret en stund för att komma på hur man skall tolka temat!
Trevlig helg!
AnnA sa…
Hej Hélena!
Havet ger också mig energi, och jag besöker stranden året runt. Rensar hjärnan och fyller minneskorten.
Jag önskar dig en fortsatt trevlig helg!
hälsn
AnnA
Cika sa…
Vackra bilder på olika energikällor! De behövs : )
/Cika
Turid sa…
Nok en gang -herlig- tema for fredagen :)
Takk.
Ha ei nydelig helg.
Lotta sa…
Kul tema! Famijen och vattnet är verkligen det som ger mest energi det har du så rätt i!
Ha en underbar helg.
Kram Lotta
Vacker tolkning Helena! Vilka utmaningar du ger vecka efter vecka. Tuffa men roliga. :)

Ha en energifylld toppenhelg!

Kramen
Ina
Anita sa…
Första gången jag är med och tolkar temat. Härliga energibringande bilder och jag bara älskar den översta.
Lantloppan sa…
Det är faktiskt en energikick att få läsa andras tankar och idéer. Och inspiration behöver man verkligen nu den här årsstiden.
Ha en fin helg, kram

/Liv
Inger sa…
Å vad jag gillar tredje bilden, är det uteplatsen vid ditt hur, ser himla fint ut.
Kram
Charlotta sa…
Att ha förmågan att hämta energi ur många olika källor är en gåva. Ta väl hand om den. :)
Heisann!
Alltid koselig med blomstrende fredag med flotte temaer.
Dine bilder viser jo mange og varierte måter å hente energi på, flotte bilder ;:O)
God hælj til deg også !
Ingmarie We sa…
Fina foton som vanligt. Visst är det härligt att bo nära havet. Ha ett härligt veckoslut.
Helena sa…
Ja havet är en aldrig sinande källa till energi liksom skogen.
KRAM från mig!
Zinnia sa…
För mig är ochså havet energi samt familjen. Jag önskar dig en härlig söndag! Zinnia
Härliga bilder med mycket energi. Tyvärr missade jag fredagen pga. ryggbesvär orkade inte ens tänka på bloggen. Tur att jag inte har ryggproblem ofta. Men jag kommer tillbaka på fredag. :)

Ha det gott, Kerstin

Populära inlägg