Hemma!

Vilken härlig fotohelg och kurs jag har varit på. Vi var på Fagerdala och bloggare som var med var Gelas hem och trädgård, Mias hem, Villa Linnea och så klart Fagerdala. Sophia Callmer höll i kursen och hon var en duktig och mysig lärare. 

Vad lärde jag mig då? Ja, jag visste det mesta rent teoretiskt men det var den där sista pusselbiten som gjorde att det föll på plats och jag fick den där ah, upplevelsen. 


Mest tydligt är det nog i dessa två bilder taget med mitt makro som jag älskar. Jag har alltid trott att första bilden är så mitt makro tar bilder men efter kursen har jag nu lärt mig att jag kan använda det så mycket mer. Bild nummer två visar nya möjligheter och vidden av det jag har lärt mig. Är så glad eftersom det var precis det här jag behövde för att komma vidare med mitt fotande. Nu känner jag att jag har en helt annan kontroll och faktiskt kommer att kunna styra mer hur jag vill att bilden ska bli.



Vi jobbade med bländare, slutare, komposition och rörelse. Att ha ett pass, gå ut och fota, gå tillbaka och titta på varandras bilder utvecklar en enormt.



Här är jag på väg att få hunden att röra sig och i gräset för att fånga ljuset, bilderna är tagna av Mia. Förutom allt nytt jag lärt mig och alla trevliga bloggare så var det så roligt att träffa Laila och hennes man, J. Fagerdala är vackert och man känner lugnet direkt när man klev ur bilen. På Fagerdala bor även två bisamhällen med tusentals bin och J berättade om bins fascinerande liv och livscykel. Jag är numera bifrälst, vilka små hjältar!




Måste bara visa en bild på underbara Laila som är en ny underbar bekantskap. En kvinna full med härliga berättelser och ett stort hjärta. Här en bild på Laila när hon visar utrustningen som man har på sig när man jobbar med bina.



 Det här gav mersmak och jag kan verkligen rekommendera alla som funderar på att göra något liknande att haka på. Man lär sig så mycket och det är verkligen roligt att möta nya människor som delar samma intresse. Tack alla som var med i helgen!



Hemma fick jag en stund innan F och H kom hem. Jag satte mig under eken och insöp trädgården. Ikväll blir det till att förbereda mig för utbildningen imorgon. Verkligen en helt annan värld!

Kommentarer

åh så kul...borde också gå någon kurs så man kommer vidare.....Kram och ha en fin vecka

Pernilla på Piazzan
Ulrika sa…
Vad härligt att få utveckla sitt intresse. Det verkar som det har varit en trevlig helg men så skönt att komma hem.
'
Kram Ulrika
samson sa…
vilken toppen helg du har haft
ha det så bra
maggan
Lena sa…
Det låter som en toppenhelg!

Nu kanske du kan ha en fotokurs för oss andra som bara knäpper utan att veta vad vi gör?!

Ha en fin vecka!

Kramar
Eva Linnea sa…
Tack själv för en härlig ny bekanktskap och inspiration!
Jag hoppas vi ses snart igen.
En bra vecka önskar Eva Linnea
Det lät som en toppenhelg på alla sätt!

kram
Kia sa…
Vad roligt med fotokurs. Det skulle jag vilja gå på. Gick en för 100 år sen och lärde mig framkalla svart/vitt och det var jättekul!! Hade mörkrum hemma ett tag.

Ha en toppen kväll!
Kram Kia
AnnaHelena sa…
Alltid kul att lära sig nya saker!
Skulle själv gärna lära mig mer om fotografering. När det gäller kamerateknik är jag oduglig. Jag kör på typ samma inställning hela tiden...:-)

Kram // AH
Anonym sa…
Så himla roligt! Och fantastiska bilder! Jag har gjort slag i saken och köpt en systemkamera idag, och ska gå en fotokurs i sommar. Vill också lära mig mer!

Ha en bra start på veckan! Kram Hanna
Vad roligt att helgen blev så lyckad. Förstår att du lärt dig mycket.
Skönt att komma hem igen:).
Ha det gott.
Kram Maria
Marina sa…
Det går inte att ta miste på att du haft en härlig helg. Helt underbara bilder på många sätt. Fina och intressanta men också fler fulla av energi och glädje. Bra fångat!

Jag skulle väldigt gärna träffa fler bloggare men det är inte alltid lätt att få till det.

Kramar!
Margot sa…
Så kul att du haft en härlig helg, fina bilder!
Ha en fin ny vecka!
Kram Margot
Byronesse sa…
Vad glad jag blir av att läsa hur roligt du har haft det i helgen. Tänk att du har lärt dig ännu mer foto, du som redan kan så himla bra! Kul att träffa en massa andra entusiaster från olika håll och bakgrund. Det i sig är ju också fantastiskt utvecklande och berikande:-)

Kramar finaste!
Emma
Törnrosa sa…
Visst är det härligt med kurser där alla är lika sugna på att lära sig nytt. Dina bilder på mossorna var så himla underbara! Jag bara fastnade i dem, kunde inte se nog på de små sötnosarna.
Kramar
Törnrosa
Inger sa…
Så lyckat det blev, kul:)
Kram
Karina sa…
Vad roligt! Jättefina bilder blev det!
Laila sa…
Tack själv för allt du bidrog med, både lekamligt och andligt! Dina mossbilder är verkligen otroligt fina, måste testa själv när jag får tid. Just nu är det mycket att fixa i trädgård och växthus!
Kram

Populära inlägg