Jag har en dröm!

Om en rosenrabatt som börjar i vitaste vitt och slutar i mörkaste rött. Alla rosor och perenner går i varandra som om en konstnär målat en färgpalett. Helt galet jag vet men drömmen började redan när vi byggde huset och jag läste boken Rosor för förnuft och känsla och jag fick syn på den här bilden.


Allt mitt förnuft försvann och idén föddes.Se så vackert det är! I höstas planterade jag alla gula rosor som ni ser på bilden.

I vinter har jag funderat och fnulat som en tokig kring rosa/röda delen.




Här är mitt bidrag till färger den här fredagen.Rosorna är inte beställda än men jag tror att beställningen kommer att bli inskickad i helgen. 



Kanske kompletterar jag med några färger, kanske inte. Vill du ha mer påfyllning av färg går du till Katarina och blommig fredag.

Kommentarer

Kerstin sa…
Åh jösses, vad många rosor! Det kommer att bli så fint tror jag. :-) Som min lillebror brukar säga "Det finns ingen anledning att plantera något annat än rosor i sin trädgård." ;-) Jag håller nog inte med riktigt för det finns en massa annat fint också, men inte många enskilda andra blommor som slår rosorna.
Ha en trevlig fredagskväll!
Byronesse sa…
Det kommer bli så vackert min vän! Jag tycker det är fantastiskt att du utifrån bilden från boken med förnuft och känsla i titeln, kan göra dig en bild av en hel rabatt och sedan springa åstad och genomföra idén. Det är härligt och jag blir glad av din osinliga energi och fantasi! Älskar ett par av de rosa rosorna på bilden. Den första "enklare" och den som hette något med "Nobel". Mmmm, så fina!

Kram
/Em
Vad härligt att få ta del av din rosdröm och jag tycker att det låter som en helt ljuvlig dröm. Ska bli roligt att få följa dess utveckling här på bloggen. :) Och rosor är ju så vackert. Här hemma har vi ett hav av rosa rosor planterade i en gammal fontän och det är helt klart min favoritrabatt. :)

Tack för alla härliga kommentarer hos mig. Jag blir så glad. :)

Ta hand om dig och ha en riktigt fin helg och jag lovar att både härja och glittra för dig med. ;)

Kram Lotta
Anonym sa…
Det kommer att bli alldeles fantastiskt! Jag blir så glad när jag ser bilder från din fina trädgård, snart kommer det att vara fullt roskalas där! Kram Hanna
Ulrika sa…
Det kommer att bli alldeles underbart//Ulrika
Gunilla sa…
Fantastisk det blir en rabatt som kommer att dofta gott och ha fina färger.

Lycka till.

Ha en fin helg
Gunilla
Margot sa…
Åh så vackert det kommer att bli och vilka ljuvliga dofter! De tre jag har, Irma, James Galway och Mary Rose, tillhör mina absoluta favoriter, underbara rosor! De övriga är säkert lika vackra:)
Ha en fin helg!
Kram Margot
Törnrosa sa…
Vilken färgresa det kommer att bli i din rabatt. Härligt. Irma är en av mina allra taggigaste damer. Riktiga klor, så henne får man passa sig för.
Hej från Törnrosa
Marina sa…
Jag tror på din rosrabatt i många färger. Själv funderar jag på var jag kan göra fler rabatter - om jag ska ha fler? Ska kanske inte det? Måste ju hinna med dem också. Ja, vilka funderingar man kan ha en fredagskväll.

Önskar dig en fortsatt trevlig fredagskväll och en fin helg!
Kram
Helt galet vackra collage... Du borde ta och plantera alltihop, bort med gräsmattan bara:-)

Kramkram H.
Jag jublar över ditt inlägg! Så ljuvliga bilder och skön läsning. Eglantyne är en av min absoluta favoriter i den rosa färgskalan. James Galway är en höjdare också.
Munstead Wood har jag inte, hmmm får fundera lite:)).
Det kommer bli helt sagolikt när allt är planterat och lite uppvuxet!! Så spännande! Lycka till!
Kram Maria
Lotta sa…
Wow, det kommer att bli sagolikt vackert! Härliga collage.
He en fin helg.
Lotta
Hej igen:).
Ang salvia Caradonna; jag har två grupper med tre plantor i varje.
Kram
Helena sa…
Oj oj kul att kunna beställa så många på en o samma gång!
Jag har numera begränsat med plats...
Har ju en rosenträdgård redan :-)
KRAM från mig!
Ps.Antroposofernas(hm stavningen) Trädgård i Järna inspirerade mig att anlägga en rosenträdgård.Om du inte varit där så kan jag varmt rekomendera det :-)
AnnA sa…
Mmm...Härligt med rosendrömmar! Sådana finns det även hemma hos mig, förstås!
Förresten vill jag tacka för alla trevliga kommentarer hos mig, och visst får du låna bild av mig, när du frågat så snällt.
Trevlig Helg!
hälsn
AnnA
Anna-Maria sa…
Låter som en utmärkt idé men hur många blir det?
Hélena sa…
Det blir ytterligare 14 sorter men fler av dom kommer jag köpa i tre exemplar så det blir maffigt.
Hélena
Oh vad det kommer att bli vackert! Visst är det härligt att söka inspiration i böcker :-)

Ha en fortsatt härlig helg//Laila
Kära nån vilken färgprakt! :) Kommer att bli ljuvligt hos dig! Första bilden är också helt underbar och vilken bra idé att låta färgerna vandra så där genom rabatten. Ha en fin lördagskväll!
Kramar!

Populära inlägg