När vet man att man har blivit besatt?

Just nu så tänker, sover, drömmer, äter och är jag trädgård. Jag surfar på nätet, läser nya och gamla tidningar, springer till sådderna var och varannan minut och surfar på nätet efter inspiration. Min senaste upptäckt är länkar på youtube och där hittade jag det här. How to be a gardener med Alan Titchmarsh. Med underbara kommentarer får vi följa tillkomsten av en cottage garden. Kommentarer som "tease out the roots" eller när han sköter frösådderna och berättar att han har gjort det i 40 år "Is it booring...never!" Engelska språket är verkligen vackert! Dubbelklickar man kommer man till YouTube och man kan göra videon större


Ett helt underbart trädgårdsprogram som visar trädgård på ett nytt roligt sätt. Här visas en make over av en trädgård där man lägger in gångar och planterar växter. Vi får se olika växter som man kan plantera på olika sätt. Vi får se frön som gror och olika alternativ till hur det skulle se ut med olika växter i samma rabatt. Det är som en trädgårdsbok fast på video. Så, när sätt.  vet man att man har blivit besatt? 



Är det när man inte kan gå och lägga sig utan bara måste se ett avsnitt till och sedan lägga in det i sin blogg för att, som ett barn, hoppa jämfota av lycka över vilket fynd man har gjort? Ni kanske redan har upptäckt dessa klipp men för mig är det en ny bekantskap. Det bästa är att det finns fler klipp med fler teman, teman som The garden year, Understanding plants, Natural garden, Know your plot, Planting schemes and themes... Gissa vad jag kommer att pyssla med på kvällarna när det inte finns något roligt att titta på på tv. Jag besatt....Näää!


Kommentarer

IreneL sa…
Åhhhh tack!! Dessa program var en nyhet för mig! Där fanns ju en massa underbara progarm! Tack ännu en gång för att du länkade till dessa!
Ha en fin helg!
Anonym sa…
Kul upptäckt du gjort - detta måste jag också kolla in!

Och du... behöver du verkligen fråga dig själv om när man blir besatt? Jag tror både du och jag har passerat den gränsen för länge sen! :D

Ha en härligt lördag, nu ska jag så blodtopp! Kram!!!
Tack för den adressen.Nu kan jag se trädgårdsprogram när jag vill.Besatt frågar du.Klart vi har blivit det.Men det är ju så härligt att vara.
Jätte bra tips. Måste jag kika på när jag hinner. Nu blir det jobb för mig.


Det är härligt att vara besatt iallafall av vårt intresse :-))

Kram
Törnrosa sa…
Besatthet, det är ett bra epitet på oss som har snärjt in oss i trädgårdsdjungeln. Hur ska man någonsin hitta ut därifrån? Och vill man det? Näe, för då blir det lite tomt i hjärtat.
Har tittat runt i din blogg lite och njöt av de vackra bladkompositionerna. Färg och form på växter tycker jag är det viktigaste, basen, i en trädgård. Ger sån spänning men även lugn medan blommor är som uppstickande glädjespridare.
Hej från Törnrosa
Jaa, då är man nog lite besatt. Jag känner igen mig. Men mina intressen skiftar lite och har skiftat lite över åren. Men trädgård är ett bestående intresse. Tack och lov, höll jag på att säga!!
Nu har vi dock snöstorm ffg i år!
Agneta kram
Jag tycker det låter underbart när du skriver om din besatthet:)). Det är väl roligt när man verkligen brinner för något, och vad är bättre än trädgård för själen:)).
Jag känner igen mig så väl i det du skriver, jag tror också att det går i vågor. De två senaste åren har jag tänkt så mycket trädgård, men i år känner jag mig lite lugnare än så länge...:)) Ibland räcker det att någon visar en bild så är det kört:)).
Kram på dig.
Det är underbart att vara besatt av trädgård - man FÅR något av det varje dag,Positiv energi tror jag bestämt. Hos mig börjar platsbristen bli ett problem,eftersom jag skolade om mina små tomatplantor idag (alla frön tittade visst upp) samtidigt som kylan verkar komma...hm, något att klura på ;). Ha en fin helg med familj och besatthet! Kram Marie
Ninja sa…
Tittade in helt kort bara...
Ha ha.. jag erkänner, jag är besatt, men jag tror att jag är i gott sällskap ;-). Tack för tipset om programmen! Precis vad man behöver nu när det är som kallast.

Ha det bäst!//Laila
Kerstin sa…
Ojoj, hur ska jag nu få någonting gjort när jag kan sitta och titta på underbara trädgårdsprogram dygnet runt?!
Jag förstår förresten inte vad det skulle vara för problem med att vara besatt av trädgård... ;-)
Ha det bra och se till att sova och äta lite mellan avsnitten! Det ska iallafall jag försöka, fast jag inser att det blir svårt att komma ihåg...
AnnaHelena sa…
Den där besattheten känner jag så väl igen! Fast min egen besattenhet brukar inte inträffa riktigt så här tidigt på året.
Fråga mig i mars/april, så är det nog inte så mycket annat i huvudet än trädgård! Då ligger det små anteckningslappar överallt i huset med kom ihåg-grejer som jag ska fixa i trädgården! Kul är det!

Kram // AH
samson sa…
Jag är som det är i stort sett bara trädgård,trädgård i tankarna jag kommer åxå att sitta vid datorn om kvällarna
ha det så gott
maggan
Anonym sa…
This completely depends on the type of warts infection a person is suffering from.
Usually, non-STD warts need not be consulted with a doctor anymore as there are ways for painless wart removal.
Consult your health care provider for warts that are painful, appear infected or increase in number.


Also visit my blog post :: officialwartrolreviews.com
Anonym sa…
Hi there it's me, I am also visiting this site regularly, this site is actually pleasant and the viewers are truly sharing pleasant thoughts.


Check out my weblog ... tinyurl.com

Populära inlägg