Höstrosor!

När jag läser reportage om trädgårdar och rosor så är det ofta de gammaldags rosorna som lyfts och hyllas och visst är de fina och fantastiska. Men jag måste lyfta Austinrosor, många doftar ljuvligt, de blommar om och om igen och de är så vackra. Just nu blommar Crown Princess Margret, The Pilgrim, Eglantyne och Abraham darby.


Inne börjar mina nya inneväxter att slå ut sina små, små blad. Lena med bloggen Jag och vitt, tipsade mig om att det är en Corokia. Den är läcker, lite som ett Bonsaiträd.


Annars har jag lite ångest! Jag ska till Tyskland imorgon och coacha en kör. Roligt att åka iväg och träffa kören och jobba med dem men ångest att lämna F. Har jobbat mycket de här veckorna och min egen kör har tagit mycket av min fritid. Snart åker jag till Houston en vecka och tävlar och även om allt är roligt känner jag att jag inte hinner med vardagen. Min familj, vänner, hem och trädgård. Måste nog göra lite omprioriteringar när den här perioden är över. Ha en underbar trädgårdshelg alla underbara trädgårdsnördar :-)

Kommentarer

Anonym sa…
Du, jag tror du har rätt - det är en Corokia! Tack för att du knäckte det!

Det låter kul med dina kommande resor, men jag förstår känslan av att inte hinna med vardagen och känner igen den. Det är svårt att rymma så mycket mer än jobb och småbarnsliv, och allt utöver det kan kännas stressigt även om det är roliga saker. Jag har också jobbat jättemycket senaste året, och har just nu ett enormt behov av att bara vara med barnen när jag är ledig. Samtidigt som jag kan längta efter egentid. Inte lätt det där!

Ha det fint i Tyskland, och vips är du hemma hos din fina lilla F igen. Kram!
Javisst är Austinrosorna helt fantastiska! De blommar och blommar, men mina har tagit lite stryk av allt regnande. Fint collage.
Visst får man ångest när man åker iväg och lämnar barn hemma. Men man behöver egentid! Jag tycker du ska åka iväg på dina resor och inte ha dåligt samvete för det. Unna dig detta, och sedan har du tid för F när du kommer hem igen. Trevlig resa.
Kram Maria
Laila sa…
Tyskland och USA - så spännande! Är du körledare?
Har börjat förstå att Austenrosor är mycket odlingsvärda. Vill ha många fler rosor i trädgården men kommer liksom aldrig till skott...
Lycka till med din Zilda!
Skulle du vara intresserad av en liten veckoslutskurs med en bloggare som är skicklig fotograf (se bloggen "Sophias trädgård"!)? Hon kan tänka sig att komma hit till Fagerdala, Värmdö, och ha kurs i trädgårdsfotografering om vi kan trumma ihop tillräckligt många deltagare.
Ha det gott!/Laila
Så bra att jag fick veta vad det (trädet eller vad man ska kalla det för)heter.Köpte ett till dottern när vi var till Zeta.Kram
AnnaHelena sa…
Känner igen känslan av när det blir för mycket som pockar på ens tid...Jag har blivit mer och mer känslig för det med åren. Visst är det kul att ha mycket roligt att göra, men är jag hemifrån (familjen) för mycket så mår jag inte bra...Lagom är, som vanligt, bäst!
Hoppas du får en fin Tysklandsresa!

Kramar // AH
Margot sa…
Austinrosor är fantastiskt vackra och odlingsvärda! Härligt collage!Hoppas du får en fin resa!
Kram Margot

Populära inlägg