Ett stycke mark!

Helgen har verkligen gått i vårens tecken. Äntligen så märks det att det har vänt. En fluga som surrar i fönstret, små mygg som vimsigt far omkring i luften, fåglar som kvittrar klockan fem på morgonen, ekorren som far som en tossig mellan träd och staket och kråkorna som kraxar och bråkar med varandra.

Det härligaste var nog ändå synen när jag hämtade morgontidningen i lördagsmorse... Ett litet stycke mark som kikade fram under snön och även om snön fortfarande ligger tjock på tomten så fyller den lilla, lilla fläcken mig med glädje och hopp. Snart är all snö borta!

En liten fläck bar mark! På resten av tomten ligger snön fortfarande tjock.

Annars har vi pysslat på i helgen. Jag har betsat limskivor som är hyllplan till vårt bokskåp som vi bygger i arbetsrummet eller biblioteket som vi så tjusigt kallar det. Dessutom har jag sått fröer. Det är en riktig fröjd att stå i tvättstugan och pilla med fröerna nu när vi har fixat till det med bland annat en lång arbetsbänk. Tänk vad lite fix kan göra.


Lite sortering bland fröerna som först ska i jorden. Pluggboxen fylld med Salvia Rose Rhapsody.

Vårens första sådd blev:
Silverört
Stäppsalvia Blue Queen
Trädgårdsnattviol
Strand Veronica Rose Tones
Honungssalvia
Alunrot och
Salvia Rose Rhapsody

Som vanligt blir det massor och jag funderar redan på hur jag ska ta hand om de små plantorna sen. Hoppas verkligen att våren kommer fort så att jag tidigt kan ta ut småplantorna under dagen. Det blir så mycket lättare då...

Kommentarer

Populära inlägg