Förra årets projekt!

I april förra året satte jag upp en massa projekt som skulle göras under sommaren. Nu är det hög tid att utvärdera:
  • Spången, grindstolpar och grind: Ja, grindstolpar och spång är på plats. Grinden finns men har inte kommit upp än.

  • Tak över verandan: Ja, det blev klart och jag är supernöjd. Vi behöver måla två lager till men fint blev det.

  • Ett grönsaksland gjort av flätad pil: Klart och jag har dessutom fått skörda


  • Avenbokshäck och uteplats framför glasverandan: Häcken är på plats men uteplatsen är inte ens påbörjad.
  • Stödmur på baksidan: Nej...
  • Rensa ogräset i halvmånen och plantera växter: Oj, vad jag kämpade men åkerfräken vann... den här ronden. I år har jag en annan strategi och skam den som ger sig.
  • Staket på framsidan och parkeringen: Nej, inte ens påbörjat men så här ska det se ut:


I år ska staketet och grinden få starta våren och ligger högst upp på priolistan. Jag vill inte komma ut varje morgon och fundera på vad rådjuren har mumsat i sig under natten.

Kommentarer

Populära inlägg