Sista snön!

Idag försvann det sista från den största snödrivan som vi hade på tomten. Högen, där raset från taket var som störst, var enorm. Imorse när jag gick ut såg jag en liten fläck kvar och ett par timmar senare var den borta...äntligen!

Sista spillran av snö kvar, det var inte många veckor sedan det såg ut så här.

Idag har jag fortsatt med grönsakslandet. Jag började morgonen med att spetsa pålar som ska stödja plankorna som ska hålla grunden på plats. Inte det lättaste med en slö yxa och stenhårda pålar men det gick. Kanske inte de vackraste spetsarna men de ska ju ner i jorden så det estetiska kanske inte är det viktigaste. Sen började jag skala av gräset och la det på gången.



Pålarna ska slås ner i samma höjd som gräskanten mittemot. Det sluttar ganska rejält på slutet så brädorna ska fungera som stödsarg så jag kan fylla med jord och få grunden jämn. Sen kan jag sätta igång och fläta mitt pilstaket som blir stödväggar till grönsakslandet.
Det här fungerar bättre än väntat så nu har jag fått idéen att terassera hela slänten, ha bärbuskar och annat smått och gott. Men det får bli nästa år, vi har tillräckligt med projekt den här sommaren.

Kommentarer

Nina sa…
Va fint det kommer bli. Terasserade tomter är så fina tycker jag.

Hälsningar
Nina
AnnCharlotte sa…
Skönt att bli av med snön...fast det har snöat på sina håll idag har jag hört...aprilväder ;)
Margot sa…
Skönt när snön är borta! Just nu kommer det snöblask här och till natten blir det säkert snö!
Men till helgen utlovas varmt och fint väder, så man kan väl stå ut med lite bakslag bara det drar snabbt förbi!
Så duktigt du jobbar på, resultatet kommer att bli fint!
Ha det gott!
//Margot
Igår firade jag barmark

idag sörjer jag snöflingorna som återigen ligger på marken

Härligt jobb du tagit dig för!

Populära inlägg