VÅR

Åh, vad jag njuter! Äntligen kan jag vara ute och promenera i timmar med F och bara insupa solen och plusgraderna. Fåglarna kvittrar och vattnet porlar. Varje dag kan man se hur snön sjunker undan på gräsmattan.

Igår fick jag en föraning om hur våren i trädgården kan bli. Efter en promenad sov F gott i barnvagnen och jag tog fram sekatören och beskar äppelträdet. Det var verkligen på tiden. Jag fick trädet när jag släppte en klass som jag var mentor för och det var för fyra år sedan, nu i år är första året jag beskär det.

Jag vet... men jag har inte varit säker på hur jag ska göra och tiden har bara gått.


Innan beskärning och efter beskärning

Har läst spaltmeter och tycker nog att det är lite klurigt. Många tips finns det och det är inte alltid de är lika. Jag har gått in för linjen att inte beskära för mycket utan att behålla trädets form. Jag börjar så, så får vi se hur det slutar.

Ska bli spännande att se hur det ser ut i sommar!

Kommentarer

Populära inlägg