I´m back!

Det är inte klokt vad tiden rusar fram. Om sju veckor kommer Busfröt, ja om han/hon inte bestämmer sig för att komma tidigare eller hemska tanke, senare. Har inte skrivit på länge eftersom jobbet och magen har tagit all tid och energi. Men i helgen har det hänt saker...


Innan plantering och 75 små plantor senare!

Granhäcken är på plats! Vi beställde 75 st små planter på Ösmo plantshop för 29 kr/st. Ett helt okej pris tycker jag. Vår kommunikation har inte varit den bästa och mycket förvånad blev jag när jag i slutet av förra veckan fick reda på att vi hade småplantor som väntade på oss. I lördags var det bara att åka och hämta dem.

Eftersom plantorna var barrotade och jag vet att man helst ska plantera barrväxter senast i mitten på september var det bara att hugga tag i spaden och få alla i backen så fort som möjligt. Naturligtvis var det busväder med regn och blåst, idealiskt för att plantera, ja kanske inte blåsten då, men inte så skönt när man har en mage som är 15 kg tyngre än vad den brukar vara.

När vi kom in var jag dyngsur och hela ryggen var kall och blöt. Summa av kardemumman är att alla plantor står på plats men jag är hemma med dunderförkylning... Fördelen är väl att jag äntligen har tid att skriva ett inlägg :-)

Nu får vi bara hoppas att plantorna hinner rota sig lite innan det blir tjäle. Måste komma ihåg att skydda dem mot vårsolen om det blir en lika kall vinter som förra året. Håll tummarna för att de klarar sig.

Kommentarer

AnnCharlotte sa…
Kul att du är tillbaka ;)
Ska bli kul att se om du har mer tid efter busfröets ankomst ;) ;) ;)
(säger jag som har fyra och som tycker att jag får mer och mer tid allteftersom de blir äldre, minsta är tio)
Vilket jobb med häcken, men det blir ju fint så det är ju värt allt jobb.
AnnA sa…
Hej!
Kul att se att du är "back in business" igen. Jag har tänkt på dig och din lilla kula, när jag sett att tiden gått, utan att du skrivit något...
Och snart är det dags för knyttet att komma ut. Spännande!
Låt dig nu bli ompysslad i din förkylning, och ha det gott.
Trevlig Helg1
hälsn
AnnA
Pilgrim sa…
Åh, vad rara ni är! Tack så mycket för er omtanke, det värmer.
Ha en härlig helg!
Hélena
Kul att du är tillbaka, har sakna dig! Fint med dina småplantor oxå. Må så gott! Kram C

Populära inlägg