Tulpaner, tulpaner, tulpaner!

Imorgon åker jag till Holland, Veldhoven. Genast tänker jag på tulpaner, såklart! I höstas planterade jag ett hundratal tulpanlökar i verandarabatterna. Rosa/gröna, vita och purpurfärgade... har jag för mig.

Kommer ärligt talat inte riktigt ihåg... jo, de rosa/gröna de finns på näthinnan. Ska bli spännande att se när de kommer upp.



Att jag ska få chansen att se tulpaner i Veldhoven tror jag inte så mycket på, men man kan ju alltid hoppas. Tänka att få se ett tulpanfält som detta:



Lovar att rapportera om jag hittar något intressant vårtecken i Veldhoven!

Kommentarer

Anonym sa…
Härligt det låter, alltid roligt att åka och möta våren lite i förskott, fin blogg du har.
Anonym sa…
Trevliga upplevelser önskar jag Dig!
Hélena sa…
Tack! Det var skönt att vara i våren ett par dagar. Lite skillnad mot här hemma.

Populära inlägg