Nästan alla sådder har grott!

När jag var iväg på min resa till våren i Holland grodde nästan alla mina fröer som jag sådde mindre än en vecka innan. Till och med Fransktrift, vit och röd, som skulle ta 1-3 månader på sig att gro. Hela vårt vardagsrum är numera fullt med små bebisplantor som väntar på att växa sig stora och fina.

Svavelnejlika strävar mot ljuset... Det är svårt att dessa små groddar ska bli blommor om ett par månader.
Av nio olika sorter har åtta kommit upp och fortsätter att komma! Rosillabrud tar det lite lugnare och enligt råden ska det ta 1-3 månader innan de kommer. Något att glädjas åt i snöyran. Lite mycket snö i trädgården för min smak. Jag tycker otroligt mycket om vintern men nu är det snart mitten av mars och mars är en vårmånad så nu räcker det. Jag vill börja med sådderna utomhus.
Sommarlövkoja, ganska stadiga groddar som i sommar ska ge oss underbara rosa blommor.

Kommentarer

Populära inlägg