Glädje och oro!

Nu har även Rosillabrud grott. Det är inte många groddar som har tittat upp än men ett tiotal har jag fått syn på. 1-3 månader stod det på paketet, 10 dagar tog det. Helt otroligt roligt!
Mindre roligt är det med rabatterna ute... Jag är lite orolig. Snön har börjat smälta, äntligen! Men tjälen finns kvar och det gör att rabatterna är fulla med vatten som det blir som pölar runt mina rosor. Rosor vill verkligen inte ha blött om fötterna och nu oroar jag mig för att de tar stryk. Håll alla tummar och tår för att de klarar det.

Kommentarer

Ingela sa…
Håller tummarna att tjälen släpper snart. Visst är det härligt med alla småplantor överallt.

Ingela
Hélena sa…
Jag håller alla mina tummar och tår... Nu regnar det dessutom... snön försvinner fortare men det blir fler pölar i rabatten!
Britt sa…
Jag håller tummarna att rosorna skall klara sig jag har samma problem här till våren, brukar närmast vara en sjö på gräsmattan. Ha det bra//Britt

Populära inlägg