Svårfattat!

Åtta dagar efter att jag planterade chilifröerna så har tre stycken grott! Jag är lycklig som en barnunge på julafton. Kan inte fatta att det är sant... få se om de andra gror också :-) Nu har hela härligheten hamnat under lysrör och där hoppas jag att de mår bra.
Naturligtvis är jag som en hönsmamma som funderar på om jag gör rätt. Ska de redan hamna under lysrören? Är det för varmt? Eller är det kanske för kallt? Ska locket på sålådan stå kvar eller ska jag ta bort det?

Inser att jag måse sluta fundera så mycket och hoppas på det bästa. Det funkar ju i naturen så varför skulle det inte funka i mitt vardagsrum. Svårt att tro att denna lilla planta ska bli en stor chiliplanta. Jag fattar det inte! Men glad är jag, tänk att så lite kan göra en så glad.

Kommentarer

Anonym sa…
Hihi... ja så där tänker nog alla om sina fröer. I vare fall gör jag det! Jag sådde mina för några dagar sedan men ännu har inget hänt men jag tittar till dem flera gånger om dagen.

Ha en fortsatt härlig vecka!

Camilla
Hélena sa…
:-) Imorse hade ytterligare ett frö grott. Tänk att en sådan liten sak som ett frö kan göra en glad hela dagen. Fantastiskt!
Tesseract sa…
Jag brukar så chilifrön tillsammans med andra frön när jag sätter dem första gången. Chili gror så snabbt och tillförlitligt (100% grobarhet för det mesta)så man har snabb indikation om såsättet fungerar.
Chili klarar det mesta om plantorna bara får ljus och vatten:-)
Hélena sa…
Åh, vlket bra tips! Det visst jag inte. Det ska jag använda mig av. Tusen tack!

Populära inlägg